Companii

Cum se scot bani dintr-un fir pe mosor

19.07.2001, 00:00 31



Firma Tachonan Service din Oradea detine peste 60% din piata de import si reparatii de tahografe (cutiile negre ale tirurilor) pentru autovehicule, fiind in prezent unicul distribuitor specializat, care ofera si servicii de reparatii pentru aceste aparate.

Compania estimeaza realizarea, in acest an, a unei cifre de afaceri de peste sase miliarde de lei, cu peste 70% mai mult decat anul trecut, a declarat Petru Nan, directorul societatii, transmite Mediafax.

Tahograful permite masurarea timpului de lucru al soferului, consumul de carburant, timpii de stationare, viteza de drum precum si alti parametri care permit rentabilizarea costurilor pentru propietarul masini, precum si cresterea sigurantei rutiere.

"?inand cont de noile prevederi legale, care propun obligativitatea introducerii tahografelor pe camioanele care efectueaza transporturi in trafic intern, speram ca in fiecare din urmatorii doi ani sa dublam cifra de afaceri", a spus Viorel Gherdan, director tehnic al aceleiasi societati.

Ministerul Lucrarilor Publice Transporturilor si Locuintei (MLPTL) a propus, in luna aprilie a acestui an, introducerea normelor impuse de conventia AETR, acord, semnat de Romania, de aderare la normele internationale de conducere, incepand de la 1 ianuarie 2002.

Aceste norme prevad obligativitatea dotarii camioanelor cu tahografe, precum si un timp de conducere pentru un sofer de maxim noua ore pe zi, cu pauza de o ora dupa patru ore de conducere.

In prezent, pe piata romaneasca circula circa 300.000-400.000 de camioane care nu sunt dotate cu astfel de aparate, constituind o piata relativ mare pentru afaceri.

"In primul semestru al anului, am efectuat reparatii si montaje pentru 1.686 de clienti, cu un total de aproximativ 5.000 de camioane, ceea ce reprezinta mai mult de jumatate din vehiculele abilitate pentru transport international. Piata interna este mult mai mare, insa parcul de camioane este vechi, iar tendintele principale sunt de a retrage aproape jumatate dintre aceste camioane pentru casare", a mai spus Gherdan.

Aceasta hotarare ar determina o cheltuiala in plus pentru operatorii de transport in trafic intern, daca se tine seama de faptul ca pretul unui tahograf este de 850 de euro plus TVA, insa o parte a transportatorilor considera ca introducerea tahografului este o masura buna.

Adriana Palasan, director al firmei de transport C&A Logistic crede ca "masurile pe care statul roman le are in vedere pentru armonizarea cu legislatia europeana din domeniul transporturilor, precum introducerea eurovignetei si a tahografului in traficul intern, vor contribui intr-o mai mare masura la buna coordonare a activitatilor din domeniu si a calcularii costurilor. Aceste masuri vor suplini, in mare masura, lipsa de pregatire existenta in firmele de transport, care nu reusesc sa evalueze costurile investitiilor pentru rentabilitatea afacerilor".

De asemenea, obligativitatea introducerii tahografului va crea un mediu economic adecvat concurentei loiale, din cauza ca scaderea tarifelor de transport se datoreaza, in multe din cazuri, lipsei tahografului, apreciaza transportatorii.

Tachonan Service a deschis pana in prezent, pe langa centrul din Oradea, alte trei puncte de lucru, la Sibiu, Timisoara si Bucuresti.

In acest an compania intentioneaza sa investeasca peste 2,5 miliarde de lei, din care 1,5 miliarde pentru deschiderea unui service modern la Oradea si un miliard de lei pentru deschiderea unor noi puncte de lucru la Targu Mures, Bacau, Calafat si Constanta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels