Companii

Daca este cu motor si este scump, il cumpar

20.05.2004, 00:00 26

Fie ca este vorba de masini, motociclete, ski jet sau ambarcatiuni, produsele scumpe si cele destinate petrecerii timpului liber reprezinta categoriile cu cele mai mare cresteri de pe piata romaneasca in ultima perioada.
"Primele noastre prognoze de vanzari pentru acest an erau de 20 de unitati pentru modelul Lexus RX, lansat spre sfarsitul anului trecut. A trebuit sa ne revizuim insa obiectivul de vanzari spre 30 de unitati, insa avand in vedere situatia de pana acum cred ca vom ajunge chiar la 40, in conditiile in care pretul acestui model incepe la 40.000 de euro", spune Dan Teodorescu, director de vanzari la Toyota Romania, importatorul producatorului nipon pe piata locala. Lexus este marca de lux a producatorului nipon Toyota, insa si in cazul marcii Toyota, echiparile superioare sunt cele mai solicitate, mai ales in cazul modelelor de teren precum Toyota Rav4 si Land Cruiser sau a limuzinei Avensis.
Aceeasi situatie se regaseste si in cazul altor marci de automobile de import.
"Masinile de teren reprezinta unul dintre segmentele care a cunoscut o evolutie constant pozitiva la nivelul ultimilor ani. Sigur ca nu mai vorbim de aceleasi crestere ca in urma cu doi-trei ani, insa acum baza de raportare este mai mare", explica Viorel Eremia, brand manager Nissan.
Potrivit acestuia, din cele peste 1.000 de unitati cate vor fi vandute in acest an, jumatate va fi reprezentat de automobile de teren. "Statistic, 75% dintre cei care si-au cumparat un automobil de teren, vor cumpara un astfel de model si in cazul in care isi vor schimba automobilul", adauga Eremia.
Marca nipona Mitsubishi este la randul sau bine pozitionata in segmentul masinilor de teren, prin modelul Pajero. "Cele mai solicitate sunt variantele de echipare superioara, situatia fiind aceeasi nu numai in cazul Pajero, cat si al masinilor din celelalte categorii", completeaza Ana Maria Mester, director de marketing si comunicare la M Car Trading, importatorul marcii Mitsubishi pe piata romaneasca. Compania, care mizeaza anul acesta pe vanzari de 650 de unitati, a lansat ieri ultimul sau model, mitsubishi Grandis, in cadrul Salonului Sport & Adventure Motor Show, care are loc saptamana aceasta la complexul Yach Club Keoke, pe malul lacului Snagov.
Masinile sportive sau doar variantele sportive ale unor modele de volum sunt la randul lor la mare cautare. "Din totalul vanzarilor pentru modelul Opel Vectra aproape 10% sunt reprezentate de varianta GTS, adica cea mai sportiva", spune Cristian Oltean, director de marketing si comunicare al General Motors Romania, importatorul pe piata locala al marcilor Opel si Chevrolet.
Interesul pentru produse luxoase nu se opreste doar la masini, crede Marius Carp, director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). "Acum cativa ani, se vindeau foarte bine masinile scumpe, deoarece o masina noua isi cumparau doar cei cu multi bani. Intre timp piata a evoluat si cred ca acelasi lucru se va intampla si cu motocicletele sau chiar ambarcatiunile", spune Carp.
De altfel, motocicletele sunt in prezent unul dintre cele mai in voga produse in acest moment. "Noi avem o gama completa de motociclete, cu preturi incepand la cateva mii de euro, insa in mod suprinzator cel mai vandut model a fost unul sportiv, al carui pret este de peste 8.000 de euro, fara taxe", sustine Mircea Eremia, brand manager pentru marca Honda in cadrul companiei InterMotorcycle, care face parte din grupul AutoItalia, cel care importa pe piata romaneasca marcile de automobile Fiat, Alfa Romeo, Maserati si SsangYong. Potrivit acestuia, piata de motociclete ar putea creste anul acest cu 20%, ceea ce inseamna vanzari totale de 1.200 de unitati.
O categorie de produse ce realizeaza an de an cresteri importante in Romania este reprezentanta de ambarcatiuni.
"Suntem prezenti pe piata din anul 2002, si an de an ne-am dublat vanzarile de ambaractiuni. Anul trecut am vandut peste 50 de unitati iar anul acesta cred ca valoarea va fi din nou dubla", explica Monica Rebegel, manager in cadrul companiei American Nautics.
 Ea spune ca cel mai bine s-au vandut modelele de ambarcatiuni din plaja de preturi 15-25.000 de euro. "Noi avem ambaractiuni care costa de la 12.000-13.000 de euro pana la 100.000 de euro, insa cele foarte mari si scumpe au nevoie de o infrastructura care in acest moment nu exista pe piata romaneasca", adauga Monica Rebegel. Ea spune ca cea mai mare parte a cumparatorilor, peste 90%, folosesc ambarcatiunile pentru Delta Dunarii.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO