Companii

Dacia a vandut de 360 mil. euro pe primele trei piete si se pregateste sa intre in Marea Britanie

Dacia a vandut de 360 mil. euro pe primele trei piete si se pregateste sa intre in Marea Britanie

Constantin Stroe, vicepresedinte al Dacia

09.04.2009, 00:00 34

Automobile Dacia, principalul constructor autohton de autovehicule, a comercializat in intervalul ianuarie-martie aproape 40.000 de masini pe primele trei piete pe care este prezenta - Germania, Franta si Romania - in valoare de peste 360 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.

Piata locala este pentru prima data in istoria Dacia pozitionata pe locul trei din punct de vedere al vanzarilor trimestriale, cu un volum de 8.682 de unitati, in scadere cu aproape 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Spre comparatie, pe pietele din Germania si Franta, Dacia a livrat in primele trei luni peste 30.000 de unitati, Germania fiind principala piata pentru marca romaneasca in contextul programului „Rabla".
 
Dacia, „o furculita de plastic, care inlocuieste tacamurile de argint
Potrivit presei germane, Dacia poate fi comparata cu o furculita de plastic, care inlocuieste tacamurile de argint, in contextul in care modelele sale sunt lipsite de ornamente. „Dacia livreaza «pe banda rulanta», in timp ce modelele Renault se prafuiesc in asteptarea clientilor", scrie cotidianul german Die Tageszeitung.
Potrivit unor surse din cadrul uzinei Dacia, dupa lansarea modelelor cu trans-misie automata, destinate pietelor din Golful Persic, in ultima parte a acestui an cons-tructorul autohton va lansa modelul Sandero cu volan pe partea drepta, destinat pietei din Marea Britanie, una dintre cele mai mari din Europa. In cadrul Salonului Auto de la Geneva conceptul Dacia Duster a fost unul dintre cele mai admirate, in special de presa britanica.
Pana la intrarea pe piata din Regatul Unit, masinile produse la Mioveni se vand foarte bine pe doua dintre cele mai mari piete europene. Astfel, cele mai bine vandute modele Dacia in Germania si Franta au fost Sandero, Logan MCV si Logan Sedan.
In conditiile in care in Germania programul „Rabla" a fost extins de la 1,5 miliarde de euro la 5 miliarde de euro, suma aferenta unei prime de casare de 2.500 de euro pentru doua milioane de autoturisme, oficialii Dacia pot spera intr-o redresare a productiei. „In Germania vom putea vinde fara probleme anul acesta 250.000 de autoturisme, in contextul in care capacitatea de productie a uzinei este de 400.000 de unitati. Numarul angajatilor uzinei nu va inregistra o crestere, dar este posibila angajarea a cateva sute de muncitori", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Daca estimarile lui Constantin Stroe s-ar adeveri, inseamna ca Dacia ar detine o cota de 12% din achizitiile prin programul Rabla din Germania.
Pe de alta parte, in contextul in care anul trecut constructorul autohton a vandut pe piata locala peste 84.000 de unitati, in scadere cu aproape 16% comparativ cu anul precedent, in 2009 scaderea ar putea fi de aproape 50%.
„In Romania, vanzarile Dacia vor fi de aproximativ 40.000 de unitati in acest an. Este probabil chiar ca Romania sa ocupe pentru Dacia nu locul trei, ci chiar patru dupa Germania, Franta, Italia sau Spania."
Principalii factori care afecteaza in continuare piata auto locala sunt atat conditiile de creditare, dar si demararea cu aproape trei luni intarziere a programului de innoire auto. „In Romania vanzarile Dacia au fost afectate de demararea tarzie a programului «Rabla», de importurile de masini second-hand, dar si de prudenta clientilor in conditiile actuale de piata."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO