Companii

Dacia a vandut in Germania la fel ca Nissan, Volvo sau Honda

Dacia a vandut in Germania la fel ca Nissan, Volvo sau Honda
10.01.2010, 23:10 44

Dintre acestea, aproximativ 48.000 de masini s-au vandut prinprogramul de casare.

In cadrul programului "Rabla", Renault AG a promovat modelulDacia Sandero ca "masina de 5.000 de euro", in conditiile in careprima de casare de 2.500 de euro micsora pretul de pornire almasinii la 5.000 de euro.

Cota de piata atinsa pe piata germana de Dacia in 2009 a urcatla 2,1% fata de 0,8% in 2008. Constructorul de la Mioveni a ajunsastfel la o cota de piata similara cu a unor marci precum Honda,Nissan, Seat sau Volvo.

Germania a urcat in 2009 pe primul loc in topul pietelor pentruDacia, cu un volum de aproape doua ori mai mare decat cel dinRomania.

In Germania, Dacia a vandut 30.600 de masini Sandero, potrivitstatisticilor Biroului Federal al Economiei si Exporturilor dinGermania. Spre comparatie, la nivelul anului trecut, in GermaniaDacia a vandut in total aproape 85.000 de masini. In topul celormai bine vandute marci din cadrul programului de casare german,Dacia s-a clasat pe pozitia a sasea, depasind marci precum Renault(39.172 de unitati), Peugeot (43.381 de unitati).

Anul acesta, cu toate ca Dacia va lansa in Europa noul Duster,primul SUV din istoria marcii locale, seful Renault Germania seasteapta la o scadere de peste 60% a vanzarilor Dacia, inconditiile in care nu va mai fi ajutorul reprezentat de programulde casare.

"In 2010 estimam o reducere a vanzarilor la aproximativ 165.000de unitati, atat Renault, cat si Dacia. Dintre acestea 15.000 demasini vor fi vehicule comerciale, 130.000 autoturisme Renault si30.000 Dacia", a declarat Achim Schaible, CEO al Renault AG pentruDie Welt.

In acelasi timp, seful Renault AG estimeaza pentru anul acesta oscadere a pietei germane la 2,8 milioane de masini, fata de 3,8mil. unitati in 2009.

Grupul Renault, cel mai mare importator auto din Germania, acomercializat anul trecut aproape 240.000 de autovehicule subbrandurile Renault si Dacia, in crestere cu 45% comparativ cu 2008.Dacia a permis Grupului Renault sa creasca la 4,5% cota de piata,fata de 3,8% in anul anterior. Marca Renault a inregistrat ocrestere a vanzarilor de 17%, la 143.192 de unitati, cel mai binevandut model fiind Clio.

Cum mentine Dacia cadenta de productie dupa epuizarea"Rablei germane": vine Duster

Productia uzinei Dacia se va mentine si in 2010 la un nivel depeste 250.000 de unitati, in conditiile in care anul trecut s-aapropiat de 300.000 de masini, ajutata atat de programele "Rabla"ramase in Europa, dar si de noul Duster, care a intrat infabricatie pentru lansarea comerciala de la inceputul luniimartie.

La nivel european prin programele "Rabla", Dacia a vandut peste100.000 de masini anul trecut, potrivit estimarilor ZF, incontextul unui volum al vanzarilor de aproape 300.000 deautovehicule. Astfel, una din trei masini produse de Dacia in 2009s-a vandut prin intermediul programelor de casare.

"Si in 2010 Automobile Dacia va produce peste 250.000 de masinidatorita exporturilor. Pe pietele europene va fi in continuare ocerere ridicata pentru Sandero, la care se va adauga cea pentruDuster", a subliniat Constantin Stroe, vicepresedintele AutomobileDacia.

La nivelul anului 2010 Germania, cea mai mare piata pentru Daciaanul trecut, nu mai deruleaza niciun program de tip "Rabla", intimp ce Franta, cea de-a doua piata, a micsorat prima de casare dela 1.000 de euro la 700 de euro in primul semestru, in timp ce in adoua parte a anului prima va fi redusa la 500 de euro. "Romania varamane pe locul trei sau va cobori chiar pe patru in topul pietelorDacia. Primele locuri vor ramane ocupate de tarile din vestulEuropei", a spus Stroe.

La nivel european programe de casare vor mai fi printre altelein Italia si Spania, Romania, dar si in Rusia, unde sunt exportatecolectii CKD de la Mioveni si asamblate la uzina AvtoFramos subemblema Renault.

Intrarea in fabricatie a SUV-ului Duster in cadrul uzinei lainceputul acestui an a determinat mentinerea nivelului de productiela aproximativ 1.340 de masini pe zi ca in a doua parte a anuluitrecut, atunci cand Dacia inca beneficia de programul "Rabla" dinGermania.

La inceputul anului trecut, atunci cand piata locala scazuse cupeste 50%, iar in Europa nu erau lansate programele "Rabla", Daciaanunta la inceputul lunii ianuarie cea de-a cincea oprire aproductiei pe o perioada de doua saptamani.

Aproape 85% din productia Automobile Dacia de la Mioveni a mersanul trecut catre export, vanzari impulsionate in primul rand delansarea programelor "Rabla" in acest an pe piete mari din Europade Vest, precum Germania sau Franta.

Pe piata locala, prin "Rabla" s-au vandut in 2009 18.153 demasini dintr-un total de putin peste 32.000 de automobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO