Companii

Dacia castiga teren in Europa, dar pierde clienti pe piata interna. Bugetul pe 2009 este inca incert

Dacia castiga teren in Europa, dar pierde clienti pe piata interna. Bugetul pe 2009 este inca incert

Jacques Daniel, directorul comercial al Dacia: Noi nu ne inscriem intr-o strategie de scadere a preturilor, acest lucru il fac importatorii. O crestere a preturilor in acest moment ar insemna sinucidere curata.

11.01.2009, 18:55 16

Cresterile inregistrate in anii anteriori, de peste 17%, nu au mai fost posibile in contextul celei de-a doua variante a taxei de inmatriculare, care a lovit in vanzarile locale din semestrul doi, la care se adauga si caderea generala a pietei auto europene pe final de an, din cauza crizei financiare mondiale.

Potrivit estimarilor ZF, vanzarile Dacia, companie detinuta de grupul francez Renault, au atins in acest an 2,45 miliarde de euro, cu 23% mai mult decat in cursul anului trecut, cand vanzarile s-au apropiat de 2 miliarde de euro. Calculul a fost realizat considerand un pret mediu de 8.500 de euro pentru fiecare automobil comercializat pe plan intern si un pret mediu de 10.000 de euro pentru un automobil exportat.
"Este adevarat ca pentru Romania vanzarile au scazut, iar principalul motiv este introducerea taxei auto. Sunt foarte multe autoturisme second-hand care se comercializeaza pe piata autohtona, iar daca nu se vor lua masuri, exista riscul ca Romania sa devina cosul de gunoi al Europei", a declarat Jacques Daniel, directorul comercial al Automobile Dacia si Renault Romania in cadrul conferintei unde a anuntat rezultatele companiei pe 2008.
In 2008 vanzarile din Romania ale Dacia au scazut la 84.708 unitati de la nivelul de aproape 102.000 de unitati in 2007. Vanzarile companiei au scazut in ultimele luni ale anului, cea mai elocventa scadere fiind raportata in decembrie, cand Dacia a comercializat aproximativ 3.600 de masini, cu 55% mai putin decat in aceeasi perioada a anului precedent.
"Nu cred ca o masina Euro 4 trebuie sa fie taxata doar pentru simplul motiv ca se afla la prima inmatriculare in Romania. Problema cea mai grava o avem cu rablele de import, care risca sa transforme Romania intr-un cos de gunoi al Europei", a adaugat Daniel.
Oficialul Dacia a precizat ca nu exista inca previziuni certe asupra evolutiei vanzarilor in acest an insa este asteptata o revenire a vanzarilor in urmatoarele luni. Pentru sustinerea vanzarilor si a innoirii gamei comerciale, Dacia a anuntat introducerea a doua noi motorizari pentru modelul Sandero, lansat in vara anului trecut, precum si lansarea modelului SUV la finalul anului.
"Dacia lucreaza la motorizari mai mici cu emisii reduse, iar in cateva luni vom lansa doua noi variante pentru modelul Sandero cu motorizari de 1,2 si 1,5 litri si tot in lunile urmatoare pregatim si lansarea variantei diesel a Sandero", a spus Daniel.
Sandero, modelul in doua volume al familiei Logan, a acumulat in doar sase luni 15% din vanzarile Dacia, ajungand la aproape 39.000 de unitati.
Dintre acestea, 30.000 au fost exportate. Cel mai bine vandut model Logan a fost varianta sedan, cu o cota de 41% din vanzari (106.331 unitati), urmat de varianta MCV (101.029 unitati). Odata cu lansarea de noi motorizari, Dacia a anuntat ca nu va opera insa majorari de pret pentru modelele deja existente.
"Nu am modificat preturile din septembrie 2006. Noi nu ne inscriem intr-o strategie de scadere a preturilor, acest lucru il fac importatorii. O crestere a preturilor in acest moment ar insemna sinucidere curata", a declarat Daniel.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO