Companii

Dacia de 5.000 de euro se prezinta pe 2 iunie

20.04.2004, 00:00 21



Obiectivul stabilit de presedintele grupului francez Renault la venirea ca actionar majoritar la producatorul roman Dacia - lansarea pe piata a unui model nou de automobil de 5.000 de euro, botezat la momentul respectiv X90, este la doar cateva luni distanta.



Potrivit reprezentantilor Dacia, noul model va fi prezentat oficial in cadrul unei conferinte de presa pe 2 iunie la Technocentre Renault (Franta), locul unde a fost proiectat, iar vanzarile vor sa incepe pe piata romaneasca trei luni mai tarziu, adica la inceputul lunii septembrie.



Primul model din cadrul proiectului X90 este, conform denumirilor interne ale companiei, L90, si a implicat investitii de ordinul sutelor de milioane de euro si va permite producatorului roman de automobile trecerea pe profit incepand cu al patrulea trimestru al acestui an, si transformarea Dacia intr-o marca internationala.



Chiar in acest an, 11.000 dintre cele 90.000 de automobile pe care estimeaza ca le vor vinde reprezentantii Dacia vor fi reprezentate de noul model.



Modelul de 5.000 de euro va fi destinat, pe langa Romania si altor piete emergente, precum Turcia, tarile din estul si centrul Europei, China, India si cateva tari din partea de nord a Americii de Sud. Vanzarile anuale pentru acest model sunt estimate de oficialii Renault la peste 200.000 de automobile anual.



Dacia a vandut anul trecut aproape 70.000 de automobile, in crestere cu 20% fata de anul precedent, in conditiile in care a fost lansat modelul Solenza, adica o varianta imbunatatita a celui mai vandut model de pe piata romaneasca in anul 2002 - SupeRNova. Avand in vedere ca pretul modelului Solenza era mai ridicat cu cateva sute de euro fata de SupeRNova, cifra de afaceri a Dacia (in euro la cursul mediu anuntat de BNR pentru anul trecut) a crescut anul trecut cu o valoarea superioara vanzarilor - peste 30%, ajungand la aproape 390 de milioane de euro. Cresterea vanzarilor, atat pe piata romaneasca cat si la export, a permis producatorului roman stoparea declinului din ultimii ani in ceea ce priveste pierderile. In 2003 pierderile Dacia au fost de 96 de milioane de euro, un nivel aproximativ similar cu cel inregistrat in urma cu un an. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO