Companii

Dacia spune ca marjele de profit arata mai bine decat anul trecut. Pentru cat timp?

06.08.2009, 18:41 24

Producatorul Automobile Dacia sustine ca in prezent profitabilitatea companiei se situeaza peste nivelul inregistrat anul trecut, dupa ce in prima jumatate de an exporturile au crescut cu aproape 50%, ajungand la un nivel de peste 112.000 de automobile, stimulate de programele de tip "Rabla" aplicate la nivel european.

Rezultatele financiare ale Dacia indica un profit de 60 de milioane de euro la nivelul anului trecut, la o cifra de afaceri de peste 2 miliarde de euro. Profitul Dacia s-a redus la mai mult de jumatate anul trecut, comparativ cu 2007, din cauza grevei angajatilor, a opririi productiei pentru mai mult de o luna si trimiterii in somaj tehnic a angajatilor pe anumite perioade.

"Comparativ cu 2008, pana acum stam mai bine la toti indicatorii de performanta. Chiar si la marja neta si cea operationala. Vom vedea cum evolueaza in continuare cererea, spre finalul anului, dar pana in octombrie avem comenzi angajate", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele companiei Automobile Dacia.

2009 a inceput cu premise deloc promitatoare pentru Dacia, companie care in perioada ianuarie-februarie anunta posibilitatea disponibilizarii a 4.000 de angajati. In luna martie insa cererea din Germania, Franta si Italia pentru masini ieftine a explodat, ceea ce a dus la marirea cadentei de productie de la 1.050 de automobile zilnic la 1.350 de unitati.

 

Ce se intampla dupa "Rabla"?

Inghetarea programelor de tipul "Rabla" din mai mult de 10 tari europene ar pune in dificultate intreaga industrie auto si ar aduce un nou val de disponilizari in industria componentelor auto, dupa cum s-a intamplat la finalul anului trecut, cand in Romania au fost concediati aproximativ 40.000 de oameni.

Presedintele Asociatiei Contructorilor de Automobile din Romania, Constantin Stroe, spune ca programele de sprijinire a industriei auto din tarile Uniunii Europene vor fi reluate sub alte forme la inceputul anului viitor, dupa ce fondurile pentru programele din Germania sau Franta vor fi epuizate la finalul lunii octombrie.

"Programele se apropie de final, dar nu am auzit pe nimeni sa anunte ca se termina si criza. Vor fi alte sisteme de sprijin, iar tarile din UE trebuie sa continue sa sustina industria auto", a explicat Constantin Stroe. Scopul acestor programe este sa sustina o piata evaluata la 300 de miliarde de euro si aproximativ 18 milioane de autovehicule.

 

Exporta 80% din productie

Stimulata de cererea din Germania, Italia, Franta sau Belgia, Dacia a exportat in prima jumatate de an mai mult de 76.000 de masini, volumul exporturilor ajungand astfel, in ultimele luni, la 80% din productia totala.

Sistemele de recompensare la achizitia unui automobil nou dupa casarea unuia rulat, aplicate in mai mult de 10 state la nivel european, au ridicat vanzarile in luna iulie 2009 peste cele din iulie 2008, pentru prima data in acest an.

"La finalul anului vom avea o diminuare a cererii, dar nu se va mai intampla la fel ca anul trecut", a mai spus Stroe. In 2008 Dacia a trebuit sa inchida fabrica timp de aproximativ o luna din lipsa comenzilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels