Companii

Daewoo a vandut 20.000 de masini in noua luni

06.10.2004, 00:00 11



Daewoo Automobile Romania a vandut in primele noua luni ale anului, peste 20.000 autoturisme, in crestere cu circa 37% fata de perioada similara a anului trecut. Cel mai bine vandut model al companiei a fost Matiz, cu 15.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de peste 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.



Pe locul doi in topul vanzrilor s-a aflat modelul Cielo, cu 4.500 de unitati vandute, din care aproximativ 1.300 in varianta cu dubla alimentare - benzina si GPL. Daewoo Automobile Craiova a vandut in aceeasi perioada 27.000 de motoare, precum si 25.000 de cutii de viteze. De la inceputul anului viitor, vor fi lansate pe piata, potrivit oficialilor, motorizari Euro III pentru modelele Matiz si Nubira II. In prezent singurul model echipat cu motor Euro III este Cielo.



Daewoo Motor a cumparat la jumatatea anilor '90 pachetul de 51% din actiunile fabricii de la Craiova, investitiile totale efectuate de atunci fiind estimate la peste 870 mil $. Statul roman detine in prezent 49% din actiuni.



Dupa falimentul producatorului coreean de automobile, fabrica de la Craiova nu a fost inclusa in acordul de vanzare a unor active ale Daewoo Motor catre General Motors. Nou infiintata companie GMDAT a declarat ca nu este interesata pe termen scurt de fabrica de la Craiova, fiind interesata mai degraba de punerea pe picioare a companiei. Oficiali din Guvernul roman au anuntat ca vor continua demersurile pe langa GMDAT pentru a gasi o solutie favorabila pentru fabrica de la Craiova.



In paralel, pe piata au aparut informatii confirmate tot de oficiali ai Guvernului potrivit carora Renault ar putea fi interesat de fabrica de la Craiova in conditiile in care modelul Dacia Logan fabricat la Pitesti va fi comercializat si pe piata vest-europeana. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO