Companii

Dan Popovici, Lemarco: Ne-am imbunatatit rentabilitatea de la 6% la 20%

Dan Popovici, Lemarco: Ne-am imbunatatit rentabilitatea de la 6% la 20%

Dan Popovici, directorul comercial al Lemarco: Trebuie sa cautam solutii, iar daca se va dovedi rentabil, vom intra in productia de bioetanol. Principiul dupa care ne ghidam este sa valorificam tot ce se poate valorifica dintr-o activitate.

07.08.2006, 18:46 349

Dan Popovici, directorul comercial al companiei Lemarco, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a zaharului, spune ca fabrica de zahar de la Liesti poate fi adaptata pentru productia de bioetanol.
"Trebuie sa cautam solutii, iar daca se va dovedi rentabil, vom intra in productia de bioetanol. Principiul dupa care ne ghidam este sa valorificam tot ce se poate valorifica dintr-o activitate", spune Popovici.
In opinia directorului comercial al grupului Lemarco, Europa nu este inca pregatita pentru bioetanol, din cauza reticentei marilor constructori europeni din industria auto.
"In plus, sectorul nici nu e la fel de dezvoltat ca in America de Sud", adauga el.
Compania Lemarco a inregistrat o crestere de 39% a cifrei de afaceri in primele sase luni din acest an, pana la 22 mil. euro. In aceeasi perioada, compania a raportat un profit de 4,4 mil. euro, de patru ori mai mare fata de aceeasi perioada din 2005.
"Rezultatele se datoreaza evolutiei cotatiilor zaharului la bursele din strainatate. Zaharul este un produs de bursa, iar preturile sunt stabilite in functie de cotatiile de la bursa. Preturile pe piata interna sunt dictate de aceste cotatii", afirma Popovici.
El mai spune ca rentabilitatea companiei a crescut de la 6% in primele sase luni din 2005, la 20% in primul semestru din acest an. Lemarco a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 44,6 mil. euro, in crestere cu 32% fata de 2004.
Lemarco a realizat in ultimii cinci ani investitii de 4 mil. euro in fabrica de la Liesti.
"Am investit pentru cresterea capacitatilor de productie, a randamentului de extractie al zaharului, pentru reducerea consumului de energie, dar si pentru protectia mediului", a mai spus Popovici.
Potrivit directorului comercial al Lemarco, nivelul investitiilor din acest an se va stabili dupa alocarea cotelor de productie.
"Exista un interes major din partea tuturor investitorilor de a obtine o cota cat mai mare", spune Popovici.
Potrivit directorului comercial al Lemarco, fabrica de la Liesti este singura care solicita alocarea unei cote mai mici decat productia realizata in 2005. In 2000, cand Lemarco a cumparat Zaharul Liesti, fabrica avea o capacitate de productie de 100 de tone pe zi, iar la sfarsitul anului 2005 a ajuns la o productie de 400 de tone zilnic.
"Am solicitat o cota de 70.000 de tone, ceea ce reprezinta in jur de 60% din productia realizata anul trecut", a mai spus Popovici. El nu exclude insa posibilitatea de a cumpara o alta fabrica in perioada urmatoare.
"Daca cota primita e consistenta vom extinde activitatea si intr-o alta fabrica, chiar mai mare. Ne intereseaza sa gasim un centru de productie in care am putea reduce durata de functionare, pentru ca fabrica de la Liesti produce noua luni pe an, ceea ce e oarecum atipic pentru industria zaharului", spune el.
Anul trecut, Lemarco a realizat o productie de 125.000 de tone de zahar, ceea ce reprezinta 22% din balanta comerciala de zahar a Romaniei, potrivit informatiilor companiei. Peste 95% din business-ul companiei este acoperit din productia de zahar.
Compania Lemarco a fost infiintata in 1990, avand capital 100% romanesc si obiect de activitate productia de mobila.
Din 1993, compania a inceput sa importe zahar brut si sa-l proceseze in fabricile din Romania. In 2000, Lemarco a achizitionat fabrica de zahar Liesti din judetul Galati, moment in care in structura actionariatului a intrat compania americana Atalanta Corporation, care detine 50% din actiuni.
"Ambele activitati au pornit ca prestare de servicii si ulterior am cumparat facilitati de productie ca sa stam pe picioarele noastre", a spus Dan Popovici.
El a mai spus ca unul dintre cele mai importante obiective din acest an vizeaza cresterea ponderii zaharului ambalat in totalul productiei. Deocamdata, zaharul vrac acopera o parte mai insemnata din productie, insa compania intentioneaza sa schimbe acest raport, mizand pe produse ambalate care asigura un castig mai mare. "Intentionam sa ajungem la un raport 50%-50% pana la sfarsitul acestui an", a mai spus Popovici.
Consumul de zahar s-a situat anul trecut in jurul a 560.000 de tone, ceea ce face ca valoarea pietei sa depaseasca 250 de milioane de euro. In Romania, fabricile functionale in 2005 au fost Zaharul Liesti (grupul Lemarco), Zaharul Oradea, Zaharul Ludus, Fabrica de Zahar Bod, Zaharul Corabia, Marr Sugar Urziceni si Agrana Romania (Roman, Tandarei, Buzau).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO