Companii

Danone: Nu intentionam deocamdata sa achizitionam o alta unitate de productie

28.10.2005, 19:12 33

Compania Danone Romania, membra a grupului alimentar francez Danone, cu afaceri de peste 13 miliarde de euro anual, a anuntat ca intentioneaza sa plaseze Romania in centrul dezvoltarii pietei regionale.

Filiala din Romania a grupului francez a inceput in aceste zile exportul de produse lactate proaspete in Serbia si Croatia si a finalizat o investitie de 1,5 milioane de euro in constructia unei statii de tratare a apelor reziduale, pentru a se alinia la normele impuse de Uniunea Europeana.

"Actualele investitii sunt o dovada a increderii grupului in dezvoltarea regiunii. Vrem sa organizam business-ul ca o piata regionala. Marele avantaj al unei astfel de piete consta in faptul ca nu esti obligat sa realizezi toate produsele local si poti largi oferta cu produse din afara pietei-mama", a declarat Jacques Ponty, director general al Danone Romania.

Pentru dezvoltarea pietei regionale, directorul general al Danone Romania spune ca este important si sprijinul autoritatilor din tarile in care se exporta, mai ales in ceea ce priveste scaderea taxelor (acestea sunt de 25-40% in Serbia si Croatia la produsele lactate proaspete).

El a explicat ca in prezent 95% din produsele prezente pe rafturile din Romania sunt realizate local, insa ponderea acestora se poate schimba in viitor, tocmai datorita acestei regionalizari a pietei.

"Productia locala, adaptata la cerintele consumatorului roman, este esentiala pentru dezvoltarea afacerii in Romania, dar intentionam sa largim piata romaneasca cu noi categorii de produse", a mai spus Ponty. Anul trecut, Danone Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 48 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de 2003. "E un procent care ne place si am hotarat sa mentinem acelasi ritm de crestere si in acest an", a mai spus Ponty.

Anul acesta, compania a lansat brand-urile Frutissima si Actimel, iar luna aceasta a intrat pe un nou segment de piata prin lansarea iaurtului Casa Buna, special creat pentru piata locala. Grupul francez a dezvoltat produse similare in state unde consumul pe cap de locuitor e la fel de scazut.

Ponty considera ca piata romaneasca a produselor lactate are inca un potential de dezvoltare foarte mare. Cu un consum de 4kg/cap de locuitor, Romania se afla mult in urma statelor vecine, unde consumul anual variaza intre 15-20 kg/cap. Investitiile realizate de grupul francez in Romania au depasit 30 mil. euro, iar ritmul de crestere este identic cu cel al cifrei de afaceri, dupa cum precizeaza directorul general al companiei.

"Avem o singura fabrica in Romania a carei capacitate poate fi extinsa in functie de solicitarile pietei. Preferam sa ne concentram asupra acestei fabrici si nu intentionam deocamdata sa achizitionam o alta unitate de productie", a adaugat Ponty.

El a mai spus ca dezvoltarea pietei lactatelor in Romania depinde foarte mult si de modul in care furnizorii inteleg importanta modernizarii fermelor. "Va exista, dupa integrarea in Uniunea Europeana, o noua orientare de business, in sensul in care ponderea produselor industrializate va creste mult peste cea a celor comercializate pe o piata libera", a concluzionat Ponty.

Compania Danone Romania face parte din grupul alimentar francez Danone, unul dintre liderii mondiali ai industriei alimentare, care a inregistrat in primele noua luni din acest an vanzari de 9,8 miliarde de euro, cu 6,7% mai mari decat in aceeasi perioada din 2004.

Piata laptelui se ridica anual la 5 miliarde de litri din care doar 1,2 miliarde de litri sunt procesati in industria de profil, alte circa 2 miliarde de litri fiind vanduti direct in piete fara sa fie pasteurizat. Piata este dominata de Friesland, Danone, LaDorna, Campina si Hochland. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO