Companii

Decathlon, primul hipermarket de sport, vinde biciclete, corturi şi articole sportive de 1 mil. €/lună

Apetitul românilor pentru produsele sport i-a determinat pe francezi să mărească ritmul expansiunii, anul acesta anunţând alte cinci deschideri

Apetitul românilor pentru produsele sport i-a determinat pe francezi să mărească ritmul expansiunii, anul acesta anunţând alte cinci deschideri

24.06.2010, 23:09 749

Decathlon, singurul hipermarket de articole sportive dinRomânia, a avut încasări de 9,1 mil. euro (38,3 mil. lei) în 2009,primul an de prezenţă la nivel local, în care magazinul din vestulCapitalei a operat doar nouă luni, fiind deschis în aprilie.

Astfel, media lunară de vânzări a magazinului din centrulcomercial Militari Shopping Center poate fi estimată la un milionde euro.

În comparaţie, un hipermarket ca Auchan sau Carrefour din zonaMilitari încasează lunar în jur de 4 mil. euro, potrivitestimărilor ZF, în condiţiile în care suprafaţa de vânzare esteînsă dublă faţă de hipermarketul de articole sportive.

"Primul an la nivel local este unul acceptabil din punct devedere financiar", declară Fabrice Beschu, country managerulDecathlon România, care însă nu oferă detalii privind evoluţiacompaniei pe care o conduce.

De altfel, Decathlon nu a făcut niciodată publice rezultatelesale financiare, numărul de clienţi sau detalii privind cele maivândute produse.

În timp ce Decathlon a avut cu un singur magazin vânzări de 9mil. euro în nouă luni, Hervis, unul dintre principaliicompetitori, a înregistrat anul trecut afaceri de circa 7,5 mil.euro cu nouă magazine, suprafaţa medie situându-se între 800 şi1.500 de metri pătraţi. Reţeaua Intersport, care potrivitpropriului site deţine 15 unităţi, a încheiat 2008 cu afaceri de 18milioane de euro.

Preţuri mai mici la 150 de produse

Pentru 2010, Decathlon, reţea deţinută de miliardarii Mulliez,care controlează şi hipermarketurile Auchan, va încerca săîmpulsioneze vânzările, apelând la o serie de promoţii, strategieîncepută în acest an.

"Am decis să lansăm o serie de campanii inovatoare şi să mizămpe preţurile reduse. În magazinul Decathlon am redus preţul pentrucirca 150 de produse", afirmă Beschu.

În februarie, compania a aplicat o promoţie de înlocuire abicicletelor, rolelor, patinelor sau undiţelor vechi cu unele noi,inspirată de programul aplicat în sectorul auto şi apoi extins îndomenii ca electrocasnice, decoraţiuni sau fashion.

Apetitul românilor pentru produsele sport i-a determinat pefrancezi să mărească ritmul expansiunii, anul acesta anunţând altecinci deschideri. Investiţiile în dezvoltare se ridică, potrivitunor estimări ale ZF, la peste 35 mil. euro.

Acesta este cel mai ambiţios plan de expansiune anunţat într-unan cu scăderi de consum de un retailer din zona de îmbrăcăminte şiarticole sportive. Mai mult, compania intenţionează săachiziţioneze o parte din terenurile pe care vor fi ridicatemagazinele Decathlon.

Jucătorul se află în prezent în discuţii pentru un magazin înzona de nord a Capitalei, dar şi-a asigurat prezenţa şi în vestul(în Militari - magazin deschis în 2009), sudul (Grand Arena - se vadeschide în acest an) şi estul Capitalei (Pallady - după 2010).

Pe lângă extinderea în Capitală, retailerul francez ar mai puteabifa în acest an deschideri de magazine în Iaşi, Constanţa,Timişoara şi Braşov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO