Companii

Delta Distribution: Afaceri de 23 mil. euro si un nou brand

21.10.2005, 17:23 29

Delta Distribution, compania importatoare de placi ceramice, estimeaza o crestere de 30% a cifrei de afaceri de anul acesta, pana la 23 de milioane de euro. "In luna mai am lansat un nou brand, Delta Design, prin care ne-am extins reteaua actuala de magazine si am inaugurat un showroom la Bucuresti", spune Simona Bonea, directorul de comunicare al companiei Delta Distribution.

Compania a realizat in primul semestru o cifra de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, in crestere cu 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Piata de placi ceramice, estimata de reprezentantii companiei la 160 de milioane de euro, a avut anul acesta o rata de crestere de circa 10%. Pe piata de profil, principalii competitori sunt austriecii de la Lasselsberger, care au achizitionat companiile Sanex Cluj si Zalakeramia (Ungaria), care detinea pachetul majoritar in afacerea Cesarom Bucuresti.

Potrivit reprezentantilor companiei, procesul de rebranding al magazinelor a costat circa 200.000 de euro.

Placile ceramice, impreuna cu adezivii si chiturile necesare montajului au o pondere de 80% din totalul cifrei de afaceri a companiei Delta Distribution, care mai importa obiecte sanitare, mobilier de baie sau sisteme de piscine.

Delta Distribution detine in prezent 15% din totalul pietei de placi ceramice si circa 30% din piata de import, care este jumatate din totalul pietei, conform datelor prezentate de companie. Piata de profil a fost sufocata in ultimii doi ani de importurile de placi ceramice din Spania. Anul trecut, importurile s-au ridicat la circa 10 milioane de metri patrati, iar anul acesta vor ajunge la aproximativ 13 milioane de metri patrati.

Pe pietele de obiecte sanitare si placi ceramice activeaza jucatori internationali puternici precum Villeroy & Boch in sectorul obiectelor sanitare, in timp ce grupul austriac Lasselsberger domina piata placilor ceramice. RomanCeram, producatorul de obiecte sanitare si placi ceramice pentru sobe, detine 35% din totalul pietei de obiecte sanitare, estimata anul acesta la 35 de milioane de euro.

Lasselsberger a anuntat pentru anul acesta o crestere a vanzarilor de 12%, peste ritmul de crestere al pietei. Austriecii au achizitionat anul trecut Sanex Cluj-Napoca, in cadrul unei tranzactii cu o valoare de 14 - 15 milioane de dolari.

Apoi austriecii au reusit sa preia, tot in 2004, controlul producatorului ungar Zalakeramia, care detinea Cesarom Bucuresti. Ulterior, Lasselsberger a preluat si sectia de placi ceramice de la Mondial Lugoj, cedand in schimb portofoliul de obiecte sanitare, pe care-l preluase la Sanex. Lasselsberger este al treilea producator de placi ceramice la nivel mondial, dupa preluarea capacitatilor de productie din Romania.

Lasselsberger, o afacere de familie, are venituri estimate la circa 700 de milioane de euro pe an. catalin.lupoaie@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO