Companii

Din ce in ce mai putini cumparatori de masini de lux: doar 15 masini de peste 150.000 €, inmatriculate in T1

Din ce in ce mai putini cumparatori de masini de lux: doar 15 masini de peste 150.000 €, inmatriculate in T1

Bentley a fost in primul trimestru singurul brand auto exclusivist care a reusit sa aiba mai mult de cinci clienti

28.04.2009, 00:00 55

Volumul inmatricularilor de masini de lux atat noi, cat si second-hand din import a inregistrat o scadere de peste 76% in primul trimestru al acestui an, la 15 unitati, fata de 64 de automobile in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

Aceasta categorie include marci precum Ferrari, Lamborghini, Bentley si Rolls-Royce, masini care costa peste 150.000 de euro.
Pe de alta parte, categoria limuzinelor de lux (unde pretul de pornire este de circa 70.000 de euro) a inregistrat vanzari in scadere cu peste 65%, la 37 de masini, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), care inregistreaza exclusiv vanarile de masini noi. Cea mai bine vanduta limuzina de lux s-a mentinut si in primul trimestru Mercedes-Benz S-Klasse, cu 16 unitati, dar in scadere cu 78%, urmat de noul BMW Seria 7, lansat la inceputul acestui an cu opt masini, cu 60% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.
Potrivit APIA, cel mai puternic afectata de criza a fost marca Maserati, care in primele trei luni nu a livrat nicio masina, dupa ce in decembrie a vandut 11 masini, adica un sfert din totalul livrarilor din 2008. In aceeasi situatie se afla si Aston Martin, cu un singur automobil inmatriculat fata de cinci in trimestrul intai 2008, dar si Rolls-Royce, cu un singur model fata de trei anul trecut. In acelasi timp Ferrari, a livrat in luna martie doua masini noi, un F430 si un 599 GTB Fiorano, in valoare de peste 200.000 de euro si unul second-hand, conform datelor DRPCIV.
In cazul limuzinelor de clasa mare, scaderea a fost ceva mai mica, de 52%, la 144 de masini, potrivit APIA.
Pe de alta parte, SUV-urile au inregistrat cel mai redus declin, minus 50%, la 2.352 de unitati, dar in contextul in care cel mai ieftin model porneste de sub 20.000 de euro - Hyundai Tucson, iar cel mai scump, Audi Q7 V12 TDI depaseste 150.000 de euro.
In cazul vanzarilor totale pe segmentul premium, Mercedes-Benz a inregistrat cea mai mica scadere, de 47%, la 339 de unitati, in timp ce Audi si BMW au inregistrat scaderi de 52% respectiv 56%, la un volum de 324, respectiv 250 de masini. Comparativ, vanzarile de autoturisme de import au inregistrat un declin al vanzarilor de 52%. In 2008 inmatricularile totale de masini de lux, care au un pret de peste 150.000 de euro, au atins un nivel de 271 de unitati, ritmul de crestere al acestei piete fiind de aproape 100% in ultimii trei ani. Potrivit estimarilor ZF, valoarea totala a celor 271 de masini este de aproximativ 50 mil. euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO