Companii

Din serialul "Tinerii care trebuie să schimbe România". Azi, Oana Popa, Marriott

Din serialul "Tinerii care trebuie să schimbe România". Azi, Oana Popa, Marriott

Cel mai important proiect al Oanei Popa de când a devenit director of food and beverage este noul steak house deschis în primăvara lui 2011 în cadrul hotelului, investiţie de peste un milion de euro

Autor: Business Magazin

09.06.2011, 23:35 2176

Oana Popa, 35 de ani, a intrat în echipa Marriott încă de ladeschiderea hotelului, în anul 2000, pe poziţia de event manager.Încă din primii ani a coordonat proiecte mari (precum conferinţaBERD, de 800 de persoane sau vizita preşedintelui american GeorgeW. Bush, cazat în hotel împreună cu staff-ul).

Din 2003 este promovată ca director of event management - avândîn subordine echipa de event manageri (6 persoane) şi echipa debanchete (50 de persoane) -, poziţie din care pri­meşte premiulManager of the Year. Din 2006, ea preia funcţia de di­rector offood and beverage.

Din această funcţie, Oana Popa coordonează cele şase restauranteşi baruri ale hotelului, toate evenimentele, conferinţele,bucătăria şi room service-ul. Are 200 de persoane în subordine,adică două treimi din totalul angajaţilor hotelului, dar îiraportează 20 dintre aceştia, manageri şi supervizori.

"Din 2006, de când deţin această poziţie, am avut creşteri pedivizia de F&B: în 2007 faţă de 2006, creşterea a fost de 8%,iar în 2008 faţă de 2007 a fost de 7%. Apoi a venit anul cel maigreu, 2009, în care a trebuit să schimbăm multe: preţ, strategie,dar cu toate acestea scăderea a fost de 20%. Trendul descrescător acontinuat în 2010, dar în 2011 preconizez o creştere de 11% faţă de2010 şi am toate motivele să cred că se va întâmpla, Q1 fiind unsemn bun în acest sens", spune Oana Popa.

Ea este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe care revistaBusiness Magazin i-a propus în ultimii şase ani ca o soluţie pentruschimbarea României.

Cel mai important proiect al său de când a preluat actualapoziţie este noul steak house deschis în primăvara lui 2011 încadrul hotelului, investiţie de peste un milion de euro: "Am propusschimbarea conceptului restaurantului Cupola, iar în urma unorcercetări pe care le-am făcut în industria de F&B am ajuns laconcluzia că cel mai portrivit pentru Bucureşti ar fi unSteakhouse. Este cel mai complex proiect de dezvoltare din carieramea de până acum".

În 2010, cifra de afaceri a diviziei de F&B a fost deaproximativ 9 milioane de euro, 40% provenind din restaurante, iarrestul de 60% din evenimente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO