Companii

Doar extinderea mentine pe plus distribuitorul de mobila Kaleda Tg. Mures

09.02.2010, 23:08 426

Compania Kalenda Alexim din Targu-Mures, cu afaceri de 8,7 mil.euro in 2008, a reusit sa-si conserve cifra de afaceri anul trecutprin extinderea cu magazine atat pe segmentul mediu, cat si pe celde lux.

"Daca in 2008, magazinele generau doar 20% din cifra de afaceri,in 2009 am reusit prin deschiderea retelei proprii, de cincimagazine pe segmentul mediu si doua pe segmentul de lux, samentinem cifra de afaceri aproape de nivelul anului 2008, darinversand raportul vanzarilor realizate in magazine, care au ajunsla 70%, cu vanzarile en-gros care au numai 30%", a spus BogdanBesenyei, marketing manager al Kler, brandul cu care compania sepozitioneaza pe segmentul de lux.

Pe segmentul mediu de pret, compania opereaza brandul Kalenda.Anul trecut, Kalenda a demarat extinderea cu brandul de lux pepiata Capitalei, si a deschis doua unitati sub brandul Kler laBalotesti (Ilfov) si in zona Pipera. Bugetul total implicat dedeschiderile de noi magazine s-a ridicat anul trecut la 0,5 mil.euro.

Magazinele de lux sunt proiectate sa genereze vanzari de 70.000- 80.000 de euro lunar in aceasta perioada de criza. Intr-un annormal, potrivit companiei, vanzarile ar putea atinge 120.000 deeuro lunar.

"In 2009 a fost foarte greu sa te misti intr-un mediu haotic sisa evoluezi. A fost un an dificil pentru toti. Luand in consideraredezvoltarea retelei proprii care necesita un efort financiar inplus, precum si caderea masiva a vanzarilor en-gros, nu aminregistrat profit, in schimb am reusit sa mentinem cifra deafaceri foarte aproape de nivelul anului 2008", a mai spusreprezentantul companiei.

Pana in 2006, compania a fost distribuitor de mobilier catrediferite retele de retail de mobilier. In 2008 insa, conducereacompaniei a decis sa deschida propriile magazine, extindere care acontinuat si anul trecut.

"Caderea pietei imobiliare ne-a afectat si pe noi, precum sireticenta indusa de criza in comportamentul consumatorilor. Maieste si scaderea masiva a vanzarilor en-gros. Produsele noastre nusunt o necesitate zilnica, sa nu mai amintim de mentalitateaconsumatorilor care isi cumpara mobila pentru o viata intreaga", aspus Besenyei.

Pentru 2010, Bogdan Besenyei afirma ca firma ar putea avea ocrestere de 30% a cifrei de afaceri.

"Intarirea monedei nationale aduce un pic de optimism in piatasi reduce stresul din comportamentul clientilor. Reducerea dobanziide referinta de catre BNR dinamizeaza creditarea. Sunt semnalepozitive care anunta o reluare a consumului in a doua parte aanului in curs", a mai spus directorul de marketing.

Actionarii Kalenda sunt oamenii de afaceri Petru Boerescu siBesenyei Letitia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO