Companii

Dusan Wilms, noul sef al Metro Cash & Carry, vrea cu orice pret sa mentina businessul pe profit, chiar daca vanzarile ar putea scadea

 Dusan Wilms, noul sef al Metro Cash & Carry, vrea cu orice pret sa mentina businessul pe profit, chiar daca vanzarile ar putea scadea

Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry Romania: Prefer sa angajez anul acesta mai multi oameni care sa deserveasca mai multi clienti decat sa tai din costuri si sa generez nemultumirea clientilor.

07.07.2009, 20:50 198

La o luna si jumatate de la revenirea in tara ca director general al Metro Cash & Carry Romania & Republica Moldova, Dusan Wilms, 48 de ani, aflat acum la al doilea mandat de executiv pe piata locala, spune ca va definitiva in septembrie strategia pe termen lung a retelei, printre proiectele analizate fiind si introducerea unui nou concept de comert pe segmentul business-to-business.

"Introducerea unor noi marci proprii, promovarea si relansarea acestor produse vor fi un element important al strategiei retelei pe urmatorii trei ani. Pregatim relansarea marcilor private in toamna", afirma Wilms.
Noul director mai spune ca va lucra cu aceeasi echipa de top management ca si predecesorul sau, Franois Oliver. Wilms a mai condus compania in perioada 1999-2005, ultimii ani de expansiune continua a retelei. Obiectivele actualului mandat sunt diferite, in conditiile in care segmentul cash & carry inregistreaza un declin pe fondul crizei, multi comercianti sau patroni de restaurante renuntand la afaceri din cauza scaderii numarului de clienti, potrivit datelor din piata.
Anul trecut, reteaua Metro Cash & Carry Romania a avut o scadere de 7% a vanzarilor pe metru patrat fata de 2007, potrivit unei analize a ZF.
"In acest moment suntem afectati de situatia de pe piata in sectorul bunurilor nealimentare. Pe de alta parte, vanzarile de produse alimentare, care detin cea mai mare pondere in cifra de afaceri, inregistreaza o crestere destul de frumoasa", afirma Wilms.
Potrivit datelor din piata, ponderea produselor alimentare in vanzarile totale ale unui magazin cash & carry se situeaza in jurul a 70-75%.
Wilms nu exclude insa posibilitatea de a inregistra in acest an vanzari mai mici in retea decat in 2008. "Obiectivul pentru acest an este de a avea vanzari profitabile, indiferent daca vor fi in declin sau in crestere fata de 2008."
 
Apar firme mai mari pe piata
"In unele orase avem anul acesta un numar mai mare de clienti. Unele firme se sting, altele apar, dar ceea ce am observat este ca cele noi pe piata sunt mai mari decat cele care se inchid", precizeaza seful Metro.
El nu vede necesare in acest an masuri ample de reducere a costurilor, care sa duca la diminuarea efectivului de angajati.
"Nu vor fi ajustari importante de costuri, pentru ca noi oricum tot timpul am operat cu costuri foarte reduse. Conceptul nostru de retail este foarte eficient din punctul de vedere al costurilor", afirma Wilms.
"Prioritatea numarul unu este sa crestem numarul de clienti si numarul de vizite in magazine si profitabilitatea pe fiecare client, zi de zi. Deci prefer sa angajez anul acesta mai multi oameni care sa deserveasca mai multi clienti decat sa tai din costuri si sa generez nemultumirea clientilor", explica el.
Printre planurile Metro Cash & Carry Romania pe termen scurt se numara si continuarea expansiunii retelei.
Compania are in acest moment o locatie la iesirea din Capitala spre Constanta, in parcul de retail unde se construieste un hipermarket Real, potrivit informatiilor comunicate de reprezentantii Real Hypermarket, divizie a grupului Metro. Reprezentantii retelei Metro nu au comunicat inca ce planuri au pentru aceasta locatie.
 
Si in Capitala e loc de expansiune
"Avem o acoperire buna in acest moment. Oportunitatile de dezvoltare pentru retea sunt date de faptul ca anumite zone ale tarii se dezvolta, iar noi vrem sa fim acolo cat mai aproape de clienti. Si in Capitala este loc de expansiune", sustine Wilms. El nu a dorit sa dea mai multe detalii despre planurile de extindere.
Metro Cash & Carry Romania a raportat anul trecut afaceri de 1,5 miliarde de euro cu 24 de magazine operationale, fiind cea mai mare companie de comert activa pe piata locala si una dintre cele mai extinse retele din divizia Metro pentru clienti profesionisti (business-to-business) din Europa de Est. Singurul sau competitor direct pe piata din Romania este Selgros Cash & Carry, retea detinuta de grupul german Rewe, care anul trecut a raportat vanzari de aproape 860 mil. euro.
Dupa plecarea din Romania, in 2005, Dusan Wilms a fost director regional la Metro Cash&Carry si apoi director operational si de expansiune al Real International.
Din 2005 si pana in prezent, reteaua locala a Metro Cash& Carry a deschis o singura unitate noua, la Deva, insa a investit circa 40 mil. euro in remodelarea magazinelor mai vechi. In ultimii ani, sub conducerea lui Franois Oliver, reteaua germana si-a dezvoltat puternic portotoliul de servicii destinate clientilor revanzatori si HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Pana acum, Wilms a acumulat experienta in cadrul grupului Metro pe cinci piete diferite, Rusia, Ucraina, Polonia, Turcia si Romania. Inainte de a intra in grup, in 1999, el a lucrat pentru alt gigant german, Deutsche Telekom, in cadrul diviziei de telefonie mobila T-Mobile.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24