Companii

Duster se menţine la o cotă de 50% din segmentul SUV-urilor

Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia, l-a înlocuit de la 1 iulie pe francezul Rafael Treguer

Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia, l-a înlocuit de la 1 iulie pe francezul Rafael Treguer

01.07.2010, 23:08 22

Dacia Duster se va menţine cel puţin până la finele acestui anla o cotă de 50% din vânzările de SUV-uri din România, potrivit luiMihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia, care la 1 iuliel-a înlocuit pe francezul Rafael Treguer.

"Rezultatele lui Duster din iunie sunt peste cele din mai,vânzările cresc în continuare. Nu putem estima încă un volum totalpână la finele acestui an deoarece sunt mulţi factori externi,precum creşterea TVA. Obiectivul principal este cel de cotă depiaţă. Ne aşteptăm ca Duster să se menţină la 50% din segmentulSUV-urilor până la finele acestui an", a spus Bordeanu.

Anterior Bordeanu a fost primul român care a preluat conducereaunei mărci la nivel regional, la 1 ianuarie 2008 fiind numit înfuncţia de director Lexus pe zona balcanică.

Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, spune căDuster se pliază pe strategia de vânzări a Dacia, atât în ceea cepriveşte vânzările la nivel local, dar şi european şi reprezintăinclusiv un plus de imagine pentru constructorul autohton.

Cambolive declara în momentul lansării oficiale pe piaţa localăcă până la finele anului segmentul SUV-urilor de pe piaţa locală vacreşte de la 8% la 10%. Astfel, dacă se menţine ritmul actual,segmentul SUV-urilor ar putea ajunge în acest an la aproximativ10.000 de unităţi, din care peste 4.000 ar fi Duster. Atât lanivelul lunii mai, cât şi în iunie, vânzările SUV-ului Dacia audepăşit nivelul de 500 de unităţi, astfel încât volumul segmentuluimaşinilor de teren s-a dublat în acest interval.

În condiţiile în care peste 90% din cele peste 137.000 de maşiniasamblate la Mioveni în primele cinci luni ale acestui an au fostexportate către pieţe vest-europene, în cazul SUV-ului procentulurcă aproape de 95%. Astfel, nouă din zece modele Duster produse aufost exportate către pieţe din Europa de Vest precum Franţa sauGermania.

Dublare în Franţa

În ceea ce priveşte rezultatele de pe piaţa franceză, Dacia aînregistrat o creştere de aproape 150% la nivelul primelor şaseluni ale acestui an, la un volum total de aproape 65.000 de maşini,potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi deAutomobile.

La nivelul lunii iunie, cea de-a doua în care s-au livrat şiSUV-urile Duster, înmatriculările Dacia s-au dublat pe piaţafranceză, la aproape 12.700 de unităţi, adică de peste 4 ori maimulte decât în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO