Companii

"Duster va fi a treia revolutie Dacia", spune increzator directorul marcii

10.02.2010, 00:00 73

Intarirea leului la inceputul acestui an este primul semn casituatia economica si implicit piata auto locala vor intra pe untrend ascendent in a doua parte a anului, potrivit lui FabriceCambolive, seful directiei comerciale a marcilor Renault, Dacia siNissan din cadrul Renault-Nissan Romania.

In 2009, in conditiile in care majoritatea constructorilor autoinregistrau scaderi, constructorul autohton raporta in Europa celemai mari cresteri, pe fondul programelor de tip "Rabla" dinGermania si Franta. Anul acesta, cu toate ca importatorii Dacia dinEuropa de Vest se asteapta la scaderi de peste 50%, "asul" dinmaneca Renault va fi Duster.

"Duster reprezinta cea de-a treia revolutie a Dacia. Prima afost Logan in 2004, a doua Sandero in 2008, iar acum SUV-ul. Dusterva fi diferit si complementar fata de Logan, datorita clienteleidiferite careia i se adreseaza", a subliniat Cambolive.

Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, vicepresedinteleDacia, SUV-ul ar putea reprezenta anul acesta 20% din productiauzinei de la Mioveni, adica peste 60.000 de unitati, fiind pe locultrei ca volum dupa Sandero si Logan sedan.

Cu cine se bate

In2009 potrivit statisticilor APIA, vanzarile SUV-urilor auinregistrat un declin de 46%, la putin peste 5.400 de masini, fiindsegmentul cel mai putin afectat, dintr-o piata care a scazut cupeste 55%.

Cele mai bine vandute modele din segment au fost SUV-urilecompacte, cu preturi de pornire de aproximativ 20.000 de euro,precum Hyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan - care alaturi decelelalte SUV-uri compacte precum Skoda Yeti sau chiar RenaultKoleos, vor reprezenta principalii concurenti ai lui Duster.

Cu toate acestea SUV-urile compacte prezente acum pe piata vorfi cu cel putin 5.000 de euro mai scumpe decat Duster, daca luam incalcul pentru SUV-ul Dacia un pret de pornire de aproximativ12-13.000 de euro. Pe de alta parte, in categoria de pret a luiDuster in prezent pe piata se regasesc modele precum Fiat Sedicisau Suzuki SX4, dar care au o garda la sol mai mica si care facparte din segmentul crossoverelor.

Din acest punct de vedere, Dacia se incadreaza cu Duster in noultrend de "downsizing" prezent la nivelul industriei auto mondiale.Dimensiunile sale de 4,3 metri lungime si 1,82 metri latime suntsimilare cu ale unui model de clasa compacta, la fel si greutateade aproximativ 1,2 tone. La acestea se adauga si lista demotorizari de origine Renault, cele diesel fiind certificate "eco2"avand emisii de sub 120 de grame de dioxid de carbon per kilometru,in cazul in care acestea echipeaza modele precum Renault Clio sauMegane.

La cresterea cererii pentru marcile Renault si Dacia vorcontribui si vanzarile de flote catre companii, care au amanatinnoirea parcului in 2009, pe fondul crizei economice.

Avantajul celor trei marci

"Si in 2010 vom conta pe vanzarile de flote catre companii, asacum am facut si in anii trecuti. Avem o relatie buna cu Siemens, cuOrange. Avantajul nostru este ca putem propune trei branduri, nudoar unul singur. Avem de la SUV-uri, la modele pentrumiddle-management, high-management sau masini low-cost", asubliniat Fabrice Cambolive.

In cazul vanzarilor de flote, unul dintre cele mai bine vandutemodele va fi si Duster, pentru care exista o cerere ridicatainclusiv din partea Ministerului Administratiei si Internelor,pentru Politie si Jandarmerie, potrivit unor surse din piata.

"Duster este un produs nou care reuseste sa atraga grupuridiferite de clienti. Vor fi interesate de achizitii de flote multecompanii care au nevoie de masini capabile sa mearga pe oricesuprafata de teren", a subliniat Cambolive.

Aceeasi strategie utilizata in cazul potentialilor clientipentru programul "Rabla" a fost utilizata si in cazul SUV-uluiDuster. Dacia a colectat informatii online de la potentiali clientiinteresati de achizitia noului model.

"Numarul de potentiali clienti care s-au inscris pe site-ulDacia pentru a primi mai multe informatii este ridicat. Numarulexact il vom comunica in cadrul Salonului Auto de la Geneva, odatacu lansarea oficiala a masinii, dar putem spune ca in prezentacesta este mult mai mare de 10.000 de contacte", a spusCambolive.

In functie de numarul de clienti care se arata interesati deachizitia unui Duster, cei de la divizia comerciala vor sti numarulpotentialilor clienti din Romania, dar si preferintele acestora -spre exemplu daca vor dori tractiune integrala sau doar fata, sauce masina doresc sa vanda pentru a-si cumpara un SUV Dacia.

"In afara clientilor de flote, cei interesati de SUV doresc un4x4 accesibil pentru timpul liber sau sunt oameni care in prezentoscileaza intre un model de clasa mica si Duster, acesta avandavantajul pozitiei inalte la volan si al tractiunii integrale", asubliniat Cambolive.

Dacia Duster "pe scurt"

  • Va avea 4,31 metri lungime si 1,82 m latime - dimensiunisimilare cu ale unui Logan.
  • Gama de preturi va fi intre 12.000 si 17.000 de euro, potrivitunor estimari din piata auto, niciun alt SUV neincadrandu-se inacest palier de pret.
  • Va concura cu Hyundai Tucson, Kia Sportage, VW Tiguan si SkodaYeti, dar si cu Fiat Sedici sau Suzuki SX4 din punct de vedere alpretului.
  • Cel mai ieftin SUV-crossover disponibil pe piata locala cutractiune integrala este Suzuki SX4, care pleaca de la 13.850 deeuro, iar cel mai scump este Audi Q7 V12 TDI, care are un pret depornire de 132.000 de euro.
  • Productia SUV-ului ar reprezenta 20% din totalul masinilorasamblate la Mioveni in 2010, adica peste 60.000 de unitati.
  • Peste 10.000 de clienti s-au aratat deja interesati deachizitia unui Duster prin completarea unui chestionar pe site-ulDacia.

Fabrice Cambolive,

directorul comercial Dacia Renault Nissan: Avantajul nostru esteca putem propune trei branduri, nu doar unul singur. Avem de laSUV-uri, la modele pentru middle-management, high-management saumasini low-cost

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO