Companii

Edwin Botterman, numit intr-un moment dificil pentru Brau Union Romania

29.03.2005, 00:00 27


Brau Union a anuntat ieri in mod oficial schimbarea a patru dintre membrii echipei de conducere, printre care si directorul general Werner Schneidhofer.


Noul sef al Brau Union Romania, filiala grupului olandez Heineken, vine intr-un moment dificil pentru companie, in conditiile in care aceasta a pierdut importante cote de piata anul trecut, situatie care a dus la inchiderea unor capacitati de productie.


"Domnul Edwin Botterman are o experienta indelungata in pozitii de top management in cadrul grupului Heineken. Am convingerea ca experienta domniei sale combinata cu profesionalismul echipei din Romania vor asigura pentru Brau Union consolidarea pe mai departe a pozitiei de lider al pietei berii", spune Werner Schneidhofer, fostul general manager al Brau Union, care a condus compania in ultimii cinci ani. Botterman lucreaza pentru Heineken din 1987, ocupand functii de general manager si director financiar in diverse tari.


Noile nume din echipa Brau Union sunt Marius Melesteu, fost director de marketing la ZAPP Mobile, numit in functia de director de marketing in locul lui Janos Velkey, Diana Ghita, noul director de resurse umane, care a lucrat anterior la Shell Gas Romania si Tabco-Campofrio, si Willem de Jonge, in prezent packaging manager la fabrica de bere din Hertogenbosch din Olanda, care ii va succede lui Christian Eilenberger. Jonge va prelua functia de director tehnic.


Brau Union a pierdut anul trecut din cota de piata ajungand la 28% fata de 32% in 2003, compania inregistrand o scadere a vanzarilor in volum de la 4,1 milioane de hectolitri in 2003 la 3,6 milioane de hectolitri in 2004. Brau Union a renuntat la o capacitate totala de productie de 1,2 milioane de hectolitri/an, dupa ce in 2002 a produs 5 milioane de hectolitri.


Ca urmare a scaderii vanzarilor, Brau Union s-a vazut nevoita sa-si inchida fabricile de la Reghin si Arad, fiind aproape sa inchida si facilitatea de productie din Bucuresti: fabrica Grivita. Aceasta din urma inchidere ar putea fi cauzata si de masurile adoptate de Primaria Capitalei privind restrictia circulatiei camioanelor de mare tonaj in centrul Bucurestiului dar si de anuntatul proiect de construire a unui pod in zona Basarab, care va trece in imediata vecinatate a fabricii Grivita. In acest context, Brau Union va ramane doar cu patru facilitati de productie: Miercurea Ciuc, Constanta, Hateg si Craiova.


Portofoliul companiei include marci in toate categoriile: Heineken si Gosse in segmentul premium international, Silva in cel national, Golden Brau si Ciuc in cel mediu, Bucegi si alte trei marci locale in cel popular si Schlossgold in cel al berilor fara alcool. Unul dintre putinele succese ale Brau Union pe anul trecut a fost marca Heineken care si-a atins la doar patru luni de la lansarea oficiala pe piata tintele de vanzari, urmand sa fie produsa pe piata romaneasca.


Marcile companiei din segmentul mediu si popular au fost puternic afectate de cresterea vanzarilor la PET, pe fondul unui apetit nemaiintalnit al pietei pentru aceasta ultima categorie.


Piata berii a atins anul trecut 600 de milioane de euro (14 milioane de hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 de milioane de euro (12,8 milioane de euro). stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO