Companii

Ei obtin profit inca din primul an din dorinta angajatilor de a cunoaste cat mai multe limbi straine

Ei obtin profit inca din primul an din dorinta angajatilor de a cunoaste cat mai multe limbi straine

O ora de training in limba engleza pleaca de la 20 euro si poate ajunge la 80 de euro (FOTO: Shutterstock)

25.04.2010, 23:18 1593

Compania Media English Center, ce ofera training pentru limbistraine si consultanta in alcatuirea planurilor de training, a luatfiinta la initiativa Dianei Dodu, intr-o zi de vineri 13 a anului2008.

"Cand am vazut data de infiintare, mi-am spus: ori voi avea unghinion fantastic, ori un succes extraordinar", marturisestefondatoarea la mai bine de un an de la lansarea afacerii. "Dinfericire, din 2008 pana acum trendul de dezvoltare a afacerii afost ascendent."

Ea spune ca a ales o astfel de afacere atat din pasiune, cat sidatorita faptului ca s-a format din punct de vedere universitar -absolvind Facultatea de litere din Bucuresti, sectia romana -engleza - in acest domeniu. Experienta de 11 ani pe care adobandit-o in posturi similare sau conexe a reprezentat unplus.

"Am ales acest domeniu intrucat este ceea ce stiu sa fac maibine si ceea ce imi place: sa desfasor si sa coordonez cursuri delimbi straine. Am terminat Facultatea de litere din Bucuresti dincadrul Universitatii Bucuresti in 1999. De atunci am trecut printoate etapele acestei meserii: profesor, formator de formatori,coordonator de training, coordonator de proiecte training. Inaintede a demara aceasta afacere am lucrat atat la stat, cat si la scoliprivate", isi aminteste Diana Dodu.

A pornit la drum cu o investitie de 1.000 deeuro

Cand a pus bazele Media English Center, ea avea 31 de ani, iareconomia mondiala si cea a Romaniei erau afectate de crizafinanciara mondiala.

"Am inceput in plina criza, insa acest lucru nu m-a speriat, cim-a ambitionat sa reusesc, sa dovedesc ca daca esti bun in ceea cefaci, reusesti in orice conditii. Astfel, desi foarte multe firmede training s-au inchis sau au resimtit din plin criza, MediaEnglish Center a avut venituri in crestere", completeaza ea.

La drum a pornit cu 1.000 de euro, bani utilizati pentrumateriale si taxe de infiintare a companiei. La sfarsitul lui 2009,conform reprezentantului Media English Center, compania ajunsese lao cifra de afaceri de 650.000 lei (156.000 euro). Pentru anul incurs, fondatoarea estimeaza o crestere a afacerilor pana la 1-1,1mil. lei (250.000 de euro).

Media English Center ofera cursuri de limbi straine (englezagenerala si de business, franceza, rusa, germana si orice altalimba straina solicitata), cursuri de limba romana pentru expati,cursuri de integrare a expatilor in mediul romanesc (interculturaltrainings), cursuri specializate de limbi straine (domeniul tehnic,auto, medical, mass-media, etc.), cursuri de formare de formatori,consultanta in alcatuirea unui plan de training, servicii detraduceri si interpretariat, audit lingvistic, cursuri de pregatirepentru examene internationale (CAE, TOEIC, TFI, TOEFL, IELTS),sesiuni de testare TOEIC (Test of English for InternationalCommunication) - examen international pentru engleza debusiness.

Targetul: angajatii companiilor

"Metoda de predare a Media English Center este metodaconversationala. Se preda numai in limba straina studiata.Gramatica si vocabularul sunt predate in context", afirma DianaDodu. "La utilizarea acestei metode m-au ajutat si cursurile detraining pe care le-am urmat in strainatate. Mai mult, am obtinutcertificatul CELTA (Certificate of English Language Teaching toAdults) emis de Cambridge University, care imi permite sapredau."

Pentru serviciile oferite de companie preturile sunt variabile,acestea fiind negociate in functie de volumul de munca necesar, denumarul de ore contractate si de serviciile oferite.

"Cursurile pe care le desfasuram sunt cursuri pentru companii.In prezent, desfasuram proiecte mari (intre 300 si 500 de oameni pean pentru fiecare proiect) cu clienti din domeniul auto, industriagazului, cimentului, constructii, domeniul financiar - bancar siindustria chimica", spune ea.

In 2008, afacerea a pornit la drum cu doar doi angajati -fondatoarea si un alt partener, iar in prezent Media English Centerlucreaza cu 33 de colaboratori.

In viitorul apropiat Diana Dodu are in plan extindereaproiectelor importante pe care le desfasoara compania in prezent,crearea unei platforme de e-learning pentru invatarea limbilorstraine, obtinerea unor fonduri europene pentru dezvoltarea bazeimateriale si donarea unor fonduri pentru asociatii care sprijinacopiii fara posibilitati materiale sau asociatii culturale.

Un alt furnizor de servicii lingvistice, dar si de pregatireeducationala este Euro Educational din Brasov, fondat de RazvanVasilescu in aprilie 2003. "Afacerea a demarat pentru ca exista ungol pe piata serviciilor lingvistice din zona Brasov - nu existaucentre lingvistice specializate care sa furnizeze cursuri de limbistraine companiilor din aceasta regiune", explica Razvan Vasilescude ce a ales un business in acest domeniu.

Avea 23 de ani, era in ultimul an de facultate si nu aveaexperienta in domeniul afacerilor atunci cand a infiintat compania.Ideea i-a venit dupa ce a lucrat ca interpret pentru o companienationala si a realizat ca nu exista un dictionar tehnic care sa-lajute in activitatea sa, astfel ca a demarat un proiect in acestsens, pe care ulterior l-a abandonat intrucat nu eraprofitabil.

Scutiri de taxe la infiintarea firmei

"Cand am infiintat firma, am fost primul beneficiar de scutirede taxe la infiintarea unui IMM de catre un student. In ziuadepunerii si semnarii actelor, functionarul mi-a spus: «Felicitari,astazi am primit o circulara prin care ni s-a confirmatposibilitatea acordarii facilitatii de scutire de taxe de carene-ati intrebat»", isi amintese tanarul antreprenor. Investitiainitiala in aceasta afacere a constat intr-o imprimanta si unscanner in valoare de 230 de lei. "Investitia a fost uriasa la aceavreme. Din fericire aveam un calculator personal pe care l-amfolosit in scopuri de afaceri", afirma Razvan Vasilescu.

In oferta Euro Educational intra pachete de servicii lingvisticeintegrate (cursuri de limbi straine, traduceri scrise si echipe deinterpreti), precum si solutii pentru conferintele companiilor siinstitutiilor din tara si strainatate (inchiriere de echipamente detraducere simultana, dar si de sisteme audio-video). Spre exemplu,tariful unei pagini de traducere este cuprins intre 8 si 25 deeuro, in timp ce o ora de training in limba engleza pleaca de la 20de euro si poate ajunge la 80 de euro, in functie de cerintelefiecarui client in parte. Totodata, pentru o zi de conferinta,tariful variaza intre 500 si 12.000 de euro. Solutiile deconferinta pot implica echipe de 18-20 de interpreti, 4-5tehnicieni si chiar si trei tone de echipamente.

Clientii Euro Educational sunt in principal companiilemultinationale, carora firma le ofera pachete complete de cursuri,traduceri si interpretariat, dar si institutiile statului, careorganizeaza diferite seminarii sau conferinte in cadrul carora aunevoie de anumite echipamente si interpreti.

Printre clientii Euro Educational s-au numarat si ComisiaEuropeana, Consiliul Concurentei si Ministerul Mediului.

De la un om la sase angajati si 40 de colaboratori

"Afacerea a fost un «one-man-show» la inceput, dar la oraactuala avem o echipa de sase angajati full-time, sprijinita deaproximativ 40 de colaboratori la nivelul intregii tari", spuneRazvan Vasilescu.

Cifra de afaceri a Euro Educational s-a ridicat anul trecut lacirca 250.000 de euro, insa estimarile pentru 2010 vizeaza ocrestere a acesteia la putin peste 300.000 de euro.

Care sunt planurile de viitor ale companiei? Pe termen scurt,Euro Educational vrea sa obtina certificarea ISO pe partea deorganizare de conferinte, angajarea a inca doua persoane, precum siachizitia de noi echipamente de traducere simultana. "Pe termenmediu vrem sa devenim unul dintre primii cinci furnizori nationalide solutii integrate pentru conferinte, iar pe termen lung, vrem sane diversificam solutiile oferite pentru a putea aborda si altesegmente de piata", conchide Razvan Vasilescu.

Media English Center

  • An de infiintare: 2008
  • Obiect de activitate: training pentru limbi straine siconsultanta in alcatuirea planurilor de training
  • Investitii: 1.000 de euro
  • Cifra de afaceri 2009: 650.000 lei (156.000 de euro)
  • Cifra de afaceri 2010 (estimare): 1 - 1,1 mil. lei (250.000 deeuro)
  • Numar angajati: 33

Euro Educational

  • An de infiintare: 2003
  • Investitie initiala: 2.300.000 lei vechi
  • Cifra de afaceri 2009: 250.000 de euro
  • Cifra de afaceri 2010 (estimare): 300.000 de euro
  • Numar angajati: 6 si 40 de colaboratori
  • Tarife solutii de conferinta: 500-12.000 de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO