Companii

Elvila si-a bugetat afaceri de 188 mil. euro

Elvila si-a bugetat afaceri de 188 mil. euro

Viorel Catarama, presedintele Elvila: Elvila putea sa inchida anul 2006 si mai bine daca exportul nu ar fi fost in continuare sub un atac puternic al cursului de schimb si al cresterii preturilor in Romania. Dar per total incheiem anul 2006 cu venituri de 175 mil. euro, o crestere de 11,65% fata de anul precedent.

30.01.2007, 17:30 32

Grupul de firme Elvila, detinut de omul de afaceri Viorel Catarama, mizeaza in acest an pe afaceri mai mari cu 7,5% si pe un profit operational in crestere cu 10%. Marja profitului operational inregistrat de Elvila a fost in 2006 de aproximativ 5,1%.
"Grupul incheie (anul 2006 - n.r. ) pe profit, cu o reducere a exporturilor de 5%, compensata de crestere pe piata interna. Elvila putea sa inchida anul 2006 si mai bine daca exportul nu ar fi fost in continuare sub un atac puternic al cursului de schimb si al cresterii preturilor in Romania. Dar per total incheiem anul 2006 cu venituri de 175 mil. euro, o crestere de 11,65% fata de anul precedent", a declarat pentru ZF Viorel Catarama, presedintele Elvila.
Acesta a precizat ca rezultatele sunt peste estimarile initiale, "datorita vanzarilor pe piata interna care au fost peste asteptari".
Un factor care a inflentat negativ afacerile Elvila il reprezinta cresterea preturilor materiilor prime.
"In industria mobilei preturile cresc continuu si constant. De exemplu, pretul PAL-ului a crescut cu 40% anul trecut. Si celelalte materii prime, poliuretanul, lemnul, busteanul au inregistrat cresteri", spune Viorel Catarama.
El precizeaza ca varianta importurilor la materiile prime nu poate fi luata in considerare deoarece cheltuielile de transport sunt foarte mari.
"Sunt marfuri de volum, la care chiar daca gasesti preturi mai mici, cheltuielile de transport fac neatractiv importul. Datorita acestor scumpiri si datorita ieftinirii euro, exporturile devin din ce in ce mai complicate si mai neatractive", explica seful Elvila.
Exporturile au detinut 45% din cifra de afaceri a Elvila anul trecut, iar pentru acest an grupul vizeaza reducerea la 40% a ponderii vanzarilor pe pietele externe.
Pentru anul acesta, Elvila si-a bugetat investitii de 6,5 mil. euro, bani care vor merge in dezvoltarea lantului de magazine si in dezvoltarea unitatilor de productie. Elvila are cinci unitati de productie, in care lucreaza 2.200 de persoane din totalul de 3.400 cat are tot grupul.
"Anul trecut am disponibilizat 10% din personal, iar pentru acest an vom disponibiliza inca 6% din personal", a spus Viorel Catarama.
Compania estimeaza pentru acest an finalizarea centrului comercial de la Ploiesti, care va avea 5.000 de metri patrati, si care implica investitii de 4 mil. euro.
"Tendinta este de a renunta la magazinele de mici dimensiuni, si de a le inlocui cu magazine de mari dimensiuni. Magazinele de mici dimenisiuni vor ramane pentru asa zisele segmente de nisa (canapele de piele, bucatarii). Magazinele care desfac toata gama de mobilier vor fi magazine de mari dimensiuni", spune Viorel Catarama.
Compania nu vizeaza iesirea cu magazine in afara granitelor tarii, cel putin nu "pana la acoperirea integrala a principalelor orase din Romania".
Cu toate ca exporturile au continuat sa consemneze scaderi, Viorel Catarma nu consididera hedging-ul o solutie pentru realizarea de castiguri.
"Hedging-ul nu are nicio legatura cu un producator. Pentru finantarea productiei se apeleaza la credite, dar daca se face o comparatie intre dobanda platita la creditare si veniturile obtinute din operatiunile de hedging, cu siguranta se va constata ca este o pierdere suplimentara financiar. Practic un producator trebuie sa se ocupe de productie, de comercializare si nu de operatiuni financiare", explica Catarama.
In aceste conditii, Elvila ar putea contracta credite de la banci in functie de necesitati.
"Un producator, ca si grupul Elvila nu este un producator care sa lucreze pe cash. Pentru ca are investitii, are dezvoltare, si atunci lucrand in relatii stranse cu bancile, trebuie sa-si vada de principalul obiectiv de activitate si nu sa duca in alte domenii care nu aduc castiguri".
Productia de mobila a crescut anul trecut cu 5-6% pana la peste 1,2 miliarde de euro, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania. Principalii producatori de mobila din Romania sunt Mobexpert, Elvila, Silvarom, Alprom, Staer, Natuzzi, Parisot.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO