Energie

Mario Creţu, Carrefour România: Sustenabilitatea este la egalitate cu preţul în decizia clientului de a cumpăra un produs. Ar trebui să oferim mai multă încredere clientului, el ştie deja despre conceptul de ESG

ZF ESG Summit 2024

Mario Creţu, Carrefour România: Sustenabilitatea este...

Autor: Ramona Cornea

15.05.2024, 12:07 91
Sustenabilitatea este la egalitate cu preţul în decizia clientului de a cumpăra un produs, susţine Mario Creţu, director corporate şi mediu, Carrefour România, care adaugă că ar trebui să oferim mai multă încredere clientului pentru că el ştie deja despre conceptul de ESG. 
 
„În decizia de a cumpăra, nu doar preţul este pe primul loc în ultimii doi ani cel puţin, ci ce face compania respectivă, retailul respectiv, lanţul respectiv de magazine în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Este cumva la egalitate cu preţul. Atunci când lumea intră într-un magazin, se uită la preţ, evident, dar un al doilea parametru este ce face compania respectivă în domeniul sustenabilităţii, de la modul în care este împachetat produsul, ce fel de ambalaj folosim, ce furnizor avem. Clientul se uită dacă un furnizor de-al nostru respectă standardele ESG, deci cred că ar trebui să oferim mai multă încredere clientului pentru că el ştie deja despre conceptul despre care noi vorbim şi îl şi aplică atunci când ia o decizie. Pentru noi acest lucru este foarte important, este o presiune de a face ceva. Noi facem ceva în acest sens de ani buni de zile”, a spus Mario Creţu în cadrul evenimentului ZF ESG Summit 2024. 
 
Ce a mai declarat Mario Creţu în cadrul evenimentului ZF: 
 
Cred că suntem în zona de practic deja, discutăm cu toţii despre conceptul de sustenabilitate, despre ESG, dar cred că România este mult mai avansată în acest domeniu şi cred că noi toţi, mediul privat, deja aplicăm în practică conceptul de sustenabilitate. Ne este puţin teamă şi ne întrebăm unii pe alţii ce se va întâmpla atunci când va veni şi mâna coercitivă a statului prin sancţiuni, însă cred că suntem la momentul în care ar trebui să fim mai optimişti. Eu aşa simt. 
 
Dacă ne uităm la specificul retailului alimentar, noi suntem la firul ierbii. Noi încurajăm consumul pentru că este în mijlocul businessului nostru, dar vrem să fie un consum sustenabil. În al doilea rând, în centrul filozofiei sunt clientul şi comunitatea din care el face parte. Noi trebuie să ne luăm după client, după ce îşi doreşte clientul să găsească în magazinul nostru, ce-l face să intre într-un magazin şi să cumpere de la noi. 
 
 
Apropo de ambalaje, noi suntem integraţi cu criteriile de sustenabilitate ESG de la grup, avem politică de grup, avem exemple pozitive şi politici care ne sunt un ghidaj, dar nu uităm să şi inovăm. De exemplu, în România ne pregătim să facem un centru de excelenţă în ambalaje eco-friendly pentru că avem şi furnizori români de ambalaje sustenabile, un centru pe care să-l scalăm la nivel de grup. Avem şi noi exemplele noastre pozitive de dat la grup.
 
Consumatorul decide în cazul nostru dacă aplicăm sau nu aceste criterii de sustenabilitate în decizia lui de cumpărare. Noi suntem obligaţi în timpul jocului să luăm decizii şi să acţionăm. Un impact care îmi vine acum în minte este acela al furnizorilor locali. Avem foarte mulţi furnizori locali, avem undeva la 1.400 de producători locali, dintre care undeva 700 – 800 sunt ultra-locali, adică furnizează marfa într-un areal de 50 de km de unde o produce. Acest lucru înseamnă costuri de transport scăzute, mai puţin ambalaj cu plastic, produsul stă mai puţin timp ambalat. Toate aceste lucruri duc la scăderea prezenţei noastre negative. 
 
Ne uităm la toţi aceşti parametri (gama de produse adusă, ambalaj, ce conţine acel produs). Deşi suntem o multinaţională cu peste 17.000 de angajaţi în România, ne uităm la ce înseamnă sustenabil, ca şi furnizorii noştri să respecte aceste criterii. Nu am dori ca sustenabilitatea să ajungă o oprelişte în a ajunge pe rafturi, însă îi încurajăm să meargă cât de mult se poate în această zonă de respectare a criteriilor de sustenabilitate. 
 
Noi avem obiective de la grup să reducem plasticul, noi, România suntem pe listă cu undeva la peste 1.100 de plastic redus până în 2025. Încercăm pe cât posibil să facem astfel încât produsul final să fie cât mai sustenabil cu putinţă. Nu este deloc uşor. 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO