Energie

Vânzările de motorină ale MOL în România au crescut cu 10,6% în T3, iar cele de benzină au fost stabile

Vânzările de motorină ale MOL în România au crescut...

Autor: Roxana Rosu

03.11.2017, 10:29 299

Vânzările de benzină inregistrate de grupul MOL în România au fost stabile în trimestrul trei faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce cele de motorină au crescut cu 10,6%, potrivit raportului grupului ungar.

MOL a anunţat de asemenea un rezultat operaţional clean CCS EBITDA de 150 miliarde HUF (576 milioane dolari) în al treilea trimestru, respectiv 520,8 miliarde HUF (1,87 miliarde de dolari) la nouă luni, cu 12% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut.

Segmentul Upstream (Explorare şi Producţie) a înregistrat un rezultat EBITDA de 49,1 miliarde HUF (188 milioane USD) în T3, producţia atingând un nivel mediu de 105.000 BEP (barili echivalent petrol) pe zi. În primele nouă luni, EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu peste 30% faţă de perioada T1 - T3 din 2016. Segmentul a continuat să genereze fluxuri substanţiale de numerar liber în 2017, cu o medie de 15 USD la fiecare baril produs, la un preţ al ţiţeiului Brent de 52 USD pe baril.

Segmentul Downstream (Rafinare şi Petrochimie) a raportat un rezultat clean CCS EBITDA mai scăzut, de 70,5 miliarde HUF (271 milioane USD) din cauza declinului contribuţiei segmentelor petrochimic şi al rafinăriilor. Acest declin a fost determinat de reducerea marjelor la vânzările angro, de scăderea vânzărilor de produse proprii şi de elementele excepţionale. Contribuţia segmentului Downstream în primele nouă luni se menţine la nivelul de 256,9 miliarde HUF (923 milioane USD).

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (retail şi alte soluţii de mobilitate) şi-a continuat creşterea solidă cu un rezultat EBITDA trimestrial record de 34,5 miliarde HUF (132 milioane USD), în urcare de la 112 milioane USD anul trecut, odată cu creşterea profitului sectoarelor fuel şi non-fuel.

 „După primele nouă luni ale anului, suntem în grafic cu implementarea implementarea strategiei Grupului MOL pentru anul 2030 şi vom putea respecta estimarea actualizată de 2,3 miliarde USD privind rezultatul clean CCS EBITDA. Generăm în continuare fluxuri considerabile de numerar liber, în pofida faptului că nu am valorificat pe deplin oportunităţile unui mediu extern favorabil în T3. Pentru a ne atinge obiectivele strategice, lansăm Downstream 2022 (DS2022), un program de eficientizare, transformare şi creştere care urmează să asigure suplimentarea rezultatului EBITDA cu 500 milioane USD prin investiţii de peste 2 miliarde USD până în 2022. Proiectului transformaţional reprezentativ al acestui program, Proiectul Poliol, avansează în contextul în care am obţinut toate licenţele tehnologice şi resursele de inginerie necesare pentru implementarea acestuia.”   a declarat Zsolt Hernádi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL. 

De asemenea, Grupul MOL şi-a lansat noul program Downstream, DS2022, un pas important pentru implementarea strategiei MOL 2030. Programul are la bază trei piloni: proiecte transformaţionale strategice, iniţiative de eficientizare şi creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor, a siguranţei şi a implicării angajaţilor. Obiectivul Grupului MOL conform strategiei 2030 este să devină prima opţiune a angajaţilor, clienţilor şi investitorilor. Programul DS2022 îşi propune să aducă o suplimentare de 500 milioane USD la EBITDA, asemenea predecesoarelor sale - Noul Program Downstream (2012-2014) şi Următorul Program Downstream (2015-2017). 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO