Companii

Euro Construct: Am castigat licitatia pentru Bucuresti-Ploiesti datorita pretului

18.09.2006, 19:37 19

Consortiul format din firmele Euro Construct Trading '98, Spedition UMB, PA&CO International si Comaxa a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, dupa ce a depus oferta cu pretul cel mai mic, de 200 mil. euro, a declarat ministrul transporturilor, Radu Berceanu.
"Criteriul decisiv dupa care a fost ales castigatorul a fost pretul. Noi suntem pregatiti cu statiile de asfalt si cu utilajele si in momentul in care se vor finaliza exproprierile vom incepe lucrarile", a declarat pentru ZF Dan Besciu, unul dintre principalii actionari ai Euro Construct Trading '98.
Lucrarile vizeaza constructia autostrazii de la kilometrul 19,5 la Ploiesti. Proiectul incepe de aici pentru ca traseul pana la kilometrul 19,5 urmeaza sa fie modificat fata de cel stabilit initial, iar autoritatile nu au obtinut inca terenurile necesare.
Pentru proiect au depus oferte alte trei companii, respectiv Strabag (Austria), Vinci (Franta) si Vegyepszer (Ungaria). Companiile nu au putut fi contactate pentru comentarii pana la inchiderea editiei.
Caietul de sarcini a fost cumparat de 26 de firme, insa doar patru dintre acestea au depus oferte valabile, potrivit lui Berceanu.
Castigarea contractului pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti va relansa afacerile Spedition UMB, care au inregistrat o scadere drastica in 2005, si vor propulsa businessul Euro Construct, care se afla intr-un avant continuu incepand cu 2004.
Cifra de afaceri a Euro Construct Trading '98 se va dubla anul acesta, pana la 27 mil. euro. In 2003, compania avea afaceri de doar 12 mil. euro. De partea cealalta, Spedition UMB a inregistrat o scadere la jumatate a afacerilor in 2005, primul an sub guvernarea Aliantei DA, pana la 50 mil. euro, fata de 100 mil. euro in 2004. In 2003, compania avusese afaceri de 68 mil. euro.
Criteriile de analiza au avut in vedere un punctaj maxim de 60 de puncte pentru pretul constructiei, zece puncte pentru parametrii calitativi, zece puncte pentru termenul de finalizare si 20 de puncte pentru caracteristici tehnice.
Berceanu a precizat ca diferentele de punctaj in ceea ce priveste oferta tehnica au fost minime, departajarea fiind realizata in functie de pretul oferit.
Consortiul romanesc a obtinut 96,4 puncte, cu o oferta de 200 mil. euro, Vegyepszer din Ungaria 90,3 puncte, cu o oferta de 230 mil. euro, Strabag - 87,8 puncte, cu 251 mil. euro si Vinci - 83,9 puncte, cu 273 mil. euro.
Euro Construct Trading '98 a castigat mai multe contracte in ultimii ani cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, inclusiv pentru reparatia autostrazii Bucuresti-Pitesti.
In 2005, firma detinuta de Dan Besciu si Sorin Vulpescu a castigat, alaturi de alte cinci companii, o licitatie pentru intretinerea celor o suta de artere principale ale municipiului Bucuresti pe o perioada de cinci ani, in baza unor contracte cu o valoare cumulata de 106 milioane euro.
Euro Construct a incheiat, in 2002-2006, un numar de 15 contracte cu Compania Drumurilor Nationale, in valoare de circa 15 mil. euro, aproape toate contractele fiind castigate dupa 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO