Companii

Eximtur: In aceasta iarna "se poarta" sejurul de weekend

18.09.2007, 15:32 13

Compania Eximtur din Cluj, unul dintre principalii tour-operatori de pe piata din Romania, estimeaza o crestere de 20-24% a vanzarilor de pachete turistice externe pentru sezonul de iarna, in situatia in care raportul leu-euro se va pastra la nivelul actual.
"Sezonul precedent de schi nu a fost unul foarte bun datorita existentei zapezii doar in anumite perioade sau doar de la anumite altitudini in sus. Din aceasta cauza majoritatea celor care vor opta pentru concediul de iarna in strainatate se vor orienta fie inspre statiuni in zone de ghetari, fie inspre statiuni din zonele cu ape termale", a declarat Radu Morariu, directorul general al Eximtur.
In aceeasi perioada, conducerea companiei estimeaza o crestere de 15-19% a volumului de vanzari pe segmentul intern.
"Trendul acestei ierni va fi, in cazul deplasarilor de vacanta in tara, sejurul scurt, de weekend. Cel mai probabil cei care vor opta pentru vacante in Romania vor alege fie pachetele de weekend la schi, fie pachetele de sejur traditional in perioada Revelionului", a precizat Morariu.
Compania Eximtur a realizat im primul semestru o cifra de afaceri de peste 18 milioane de euro, in crestere cu 44,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
La inceputul acestui an, conducerea companiei preconiza o stagnare a turismului intern, pe motiv ca multi turisti romani sau straini ocolesc litoralul nostru, principalele motive fiind nivelul scazut al calitatii serviciilor si infrastructura, care nu este foarte accesibila.
"La inceputul anului nu am prevazut durata sezonului estival, care anul acesta a fost mai mare decat anul trecut. De asemenea, pachetele turistice de weekend, destinate in principal clientilor din Bucuresti si din zonele mai apropiate de Marea Neagra au contribuit la evolutia indicatorilor financiari", a mai spus Morariu.
Anul trecut compania a inregistrat de asemenea o stagnare pe acest segment, iar veniturile realizate din pachetele turistice interne au scazut de la 28% pana la aproximativ 24% in totalul cifrei de afaceri.
Pe segmentul de outgoing, compania a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere de 67% a numarului de clienti. O alta sursa de crestere pentru prima parte a acestui an a fost activitatea de ticketing, care a inregistrat o crestere de 29% a numarului de clienti si de 15,3% a volumului vanzarilor, pana la 8,75 milioane de euro. Ticketing-ul reprezinta 51% din cifra de afaceri a companiei si, conform propriilor estimari, Eximtur este al treilea mare jucator in piata pe acest segment.
Reprezentantii companiei preconizeaza pentru anul in curs o cifra de afaceri de 33 de milioane de euro, valoarea reprezentand o crestere de 25% fata de 2006, cand acest indicator s-a cifrat la aproximativ 27 de milioane de euro.
Eximtur detine in prezent, 9 agentii proprii, in Cluj, Bucuresti, Oradea, Sibiu, Baia Mare, Arad si doua in Timisoara, iar la nivel national 550 de agentii de turism revand produsele tour-operatorului clujean. Firma s-a lansat pe piata in 1993, potrivit informatiilor furnizate de presedintele companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO