Companii

Expansiunea lanţurilor internaţionale rămâne motorul comerţului local şi în 2014. Consumul rămâne în zodia stagnării

Expansiunea lanţurilor internaţionale rămâne motorul...

Autor: Cristina Roşca

06.01.2014, 00:06 267
Pe piaţa locală de retail cuvântul de ordine va fi şi în acest an expan­siunea, aceasta fiind principala „armă“ pe care o vor folosi lan­ţurile internaţionale pentru a câştiga cotă de piaţă şi astfel o felie tot mai mare din banii alocaţi de români pentru shopping. Cele 12 reţele internaţionale vor deschide şi în acest an peste 200 de magazine noi, campionul expansiunii urmând a fi Mega Image cu circa 100 de unităţi.
 
Jucătorii pariază în continuare pe expansiune deşi spun că nu se aşteaptă la o revenire a consumului şi respectiv la o creştere a puterii de cumpărare. Deschiderile de unităţi noi îi ajută pe retaileri să îşi menţină afacerile pe un trend ascendent într-o perioadă în care vânzările per metru pătrat continuă să scadă.
 
Astfel, vânzările pe metru pătrat, cel mai important indicator pentru comerţul local, care ilustrează de fapt evoluţia consumului, au scăzut cu circa 40% în criză, o perioadă în care numărul de magazine din comerţul modern a crescut de aproape trei ori, iar consumul a scăzut cu peste 15%.
 
Mega Image deschide alte 100 de magazine în 2014
 
Retailerul belgian Mega Image, prezent pe piaţa locală cu trei formate de magazin -supermarketurile cu acelaşi nume, maga­zinele de proximitate Shop & Go şi magazinul de produse congelate AB Cool Food -, va deschide în acest an încă 100 de magazine, potrivit informaţiilor din piaţa de retail. Compania va continua astfel să se extindă în ritmul ultimilor doi ani, când a fost campionul expansiunii cu 88 de unităţi noi în 2012 şi 103 anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24