Companii
Exporturile de pantofi ale României au scăzut la minimul ultimului deceniu, la un pas de 1 mld. dolari
Circa 50.000 de oameni din România lucrează în producţia de încălţăminte, una dintre industriile cu cele mai mici salarii
- Circa 1.000 de firme şi 50.000 de oameni lucrează în România în producţia de pantofi, potrivit raportului anual al World Footwear
- Piaţa locală este unul dintre cei mai importanţi producători şi exportatori europeni de încălţăminte
- Principalele pieţe de export sunt Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa l Exporturile de încălţăminte s-au situat la 1,026 mld. dolari anul trecut, faţă de 1,09 mld. dolari în urmă cu un an.
Cele cinci pieţe din vestul Europei primesc circa 85% din totalul exporturilor locale de încălţăminte. Doar Italia, principala piaţă de export, are o cotă de piaţă de 51% în valoare. Totuşi, dependenţa de Italia, o ţară cunoscută atât ca producător, cât şi ca un important consumator, a scăzut în ultimii ani, deşi rămâne principalul partener comercial pe acest segment.
„Exporturile României au scăzut cu 14% în volum şi cu 25% în valoare în ultimii doi ani ca urmare a consumului de pe piaţa italiană“, potrivit analiştilor World Footwear care au lansat cel mai nou raport, pentru anul 2017. În anul 2014 exporturile locale de încălţăminte se apropiau de 1,4 mld. dolari, un maxim istoric atins şi în 2011 şi ultimii ani de boom economic, respectiv 2007-2008.
Criza financiară şi-a pus amprenta asupra acestui sector rapid, anul 2009 fiind cel mai slab pentru piaţa locală, care s-a apropiat de 1 mld. dolari. România este o piaţă cunoscută pentru producţia de pantofi de piele, cu preţuri mari. Produsele „made in Romania“ se adresează astfel clienţilor cu venituri medii şi peste medie de pe pieţele din Occident. Venirea crizei financiare a însemnat însă pentru mulţi consumatori o regândire a bugetelor, astfel că sumele cheltuite pe încălţăminte au scăzut.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban