Fabrice Cambolive (foto), directorulgeneral al Renault Commercial Roumanie, va fi promovat începând cudata de 1 septembrie în funcţia de director comercial Renaultpentru Rusia şi Eurasia, regiune care cuprinde ţările CSI din fostaURSS, potrivit unui comunicat oficial al Renault Rusia. OficialiiRenault România au confirmat informaţia, dar nu au oferit niciundetaliu suplimentar.
Numirea sa la conducerea Direcţiei comerciale a constructoruluifrancez pe Eurasia vine la nici trei săptămâni după ce a fostnumit la conducerea Renault Commercial Roumanie, companie caregrupează de la aceeaşi dată vânzările în România ale mărcilorDacia, Renault şi Nissan, până acum importurile fiind separate devânzările constructorului local.
Fabrice Cambolive, 43 de ani, este al doilea executiv francezdin cadrul companiei care este promovat în Rusia după ChristianEsteve, primul director general al Dacia din era Renault. Esteve afost ulterior promovat ca şef al regiunii Euromed şi ulteriordirector al uzinei Renault AvtoFramos din Moscova şi şef alregiunii Eurasia în martie 2009.
Cambolive a venit în România la începutul anului 2009, pentru aprelua de la 1 martie în acelaşi an funcţia de director comercialpentru mărcile Dacia, Renault şi Nissan. Dacă predecesorul săuJacques Daniel a condus marca franceză în perioada de "boom" apieţei locale, atunci când a ajuns la aproape 370.000 deautovehicule în 2007, iar Renault devenea prima marcă de import cuvânzări de peste 30.000 de maşini vândute, Cambolive şi-a preluatrolul la 1 martie 2009, în plină criză economică.
Înainte să vină în România, Fabrice Cambolive a condusimportatorul Renault din Elveţia, departamentul de marketing alDacia-Renault din Germania şi exact înainte preluase controlulbusinessului Renault pentru Germania, Spania, Italia şi MareaBritanie, cele mai mari pieţe europene, locul unde Dacia a cunoscutcea mai agresivă expansiune în ultimii doi ani. Cota de piaţă aRenault Commercial Roumanie s-a micşorat în primele şase luni aleacestui an faţă de perioada similară a anului trecut, de la aproape42% în primul semestru al anului trecut la 38% în 2011, potrivitstatisticilor APIA.
Spre comparaţie, în martie 2009, prima lună a lui Cambolive laconducerea direcţiei comerciale, francezii aveau cu cele trei mărci34% din piaţă.
În primele şase luni ale acestui an cea mai mare scădere dintrecele trei mărci a fost înregistrată de Dacia, care a înregistrat undeclin de aproape 27% faţă de perioada similară a anului trecut, lapuţin peste 14.000 de autovehicule, în condiţiile în care programulde casare a demarat abia pe 18 martie, cu trei luni întârziere faţăde termenul de 1 februarie anunţat iniţial. Pe locul doi s-a aflatRenault, cu un declin de 20% la aproape 4.700 de autovehicule, întimp ce Nissan a fost singurul brand care a crescut, înregistrândun avans de 77% şi o dublare a cotei de piaţă la peste 2%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels