Companii

Face 35.000 € pe an din pasiunea pentru berea produsă în casă

Face 35.000 € pe an din pasiunea pentru berea produsă...

Autor: Corina Mirea

09.11.2013, 13:12 10145

Laurenţiu Iancu, 43 de ani, de profesie inginer, a decis în urmă cu patru ani, în momentul de vârf al crizei, să in­ves­tească 5.000 de euro pentru a deschide un magazin online (f­abrica-de-bere.ro), unde comercializează ingre­diente şi echi­pa­mente necesare pro­duc­ţiei de bere în casă. În 2011 a des­chis şi o nouă linie de business (fabrica-de-brânză.ro) care are de­ja parte­neriate cu mici ferme din ţară ce fabrică produse lactate.

„Ideea a pornit de la o discuţie cu un prie­ten din Belgia, care, odată întors în ţa­ră la finalul lui 2008, mi-a povestit că şi-a achiziţionat un aparat de făcut bere în casă. Nu mi-a po­vestit în detaliu despre proces şi am fost destul de intrigat la în­ceput, dar m-am documentat pe internet şi am decis că ar fi o idee bună de business. Ştiam că nu va fi uşor, pentru că în Ro­mânia această piaţă a producţiei de bere în casă era aproape inexistentă“, spune Laurenţiu Iancu.

În prezent, Brico Ideea SRL, firma care deţine fabrica-de-bere.ro şi fabrica-de-brânză.ro, are un angajat şi comer­cia­li­zea­ză produse importate preponderent din Belgia, dar şi din Ger­ma­nia sau Anglia.

Magazinul online dedicat fabricării berii co­mer­cializează de la pa­ha­re speciale (care costă 8 lei) până la kit-uri de bere (77 de lei), drojdie (12 lei), malţ (155 de lei), moară pen­tru malţ (322 de lei şi 631 de lei) sau spălător ma­nual pen­­tru sticlele de bere (86 de lei).

În general, clienţii magazi­nu­­lui sunt persoane care fie au lu­crat în străinătate, în ţări cu tra­diţie în această industrie şi care sunt obişnuite ca fiecare tip de bere să difere ca gust, textură şi culoare sau persoa­ne care au gus­tat bere fabricată artizanal.

„Clienţii noştri sunt pre­pon­derent bărbaţi, persoane fi­zice, însă în ultimul an am avut ce­reri şi din partea firmelor care pro­duc bere, atât mici, cât şi mari. Bine, produsele pe care noi le comercializăm nu au mers către uzul lor in­dustrial, ci pen­tru laboratoarele respectivelor companii. Iar cu busi­nes­sul pen­tru brânză şi produse lactate colaborăm deja de ceva timp cu mici ferme“. 

Citiţi continuarea articolului aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.11.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO