Companii

Familia libaneză Murad îşi consolidează prezenţa din Topoloveni

Autor: Gabriel Razi

19.10.2012, 00:05 1754

Fraţii libanezi Ahmed şi Hassan Murad, investitori cunoscuţi în principal ca antreprenorii din spatele unor branduri precum Spring Time (restaurante/fast-food) sau Mandy (preparate din carne), finalizează în prezent o investiţie de 3,7 milioane de euro ce vizează modernizarea unei fabrici de conserve de legume, fructe şi preparate din carne situată în localitatea argeşeană Topoloveni.

Această localitate este şi una dintre cele mai cunoscute din industria alimentară românească în condiţiile în care de acest loc este legat numele ma­giu­nului "de Topoloveni", sin­gurul brand românesc ali­men­tar pro­tejat de UE.

"După ultima etapă de modernizare a vechii fabrici de pre­lucrare a fructelor şi legu­me­lor vom putea asigura capacităţi de peste 30 de tone de mâncare gătită şi specialităţi tradiţionale pe zi", a spus Nicolae Păuna, direc­torul general al MGC In­ter­national Investments, com­panie cu afaceri de 3,4 mil. euro anul trecut, prin intermediul căriea cei doi investitori libanezi fac afaceri în judeţul Argeş.

Totuşi MGC International Investment este o companie relativ mică din portofoliul de business-uri al fraţilor libanezi în condiţiile în care ei rulau la sfârşitul anului trecut prin intermediul companiilor Glina (producătorul brandului Mandy) şi prin intermediul Spring Prod Com (care operează reţeaua de restaurante Spring Time) în total aproximativ 25 de milioane de euro.

La afaceri sub 4 milioane de euro/an, MGC International Investments se află în poziţia unui jucător de nivel mediu pe piaţa conservelor de legume şi fructe. Spre comparaţie, Contec Foods, cel mai mare producător din această industrie, avea la sfârşitul anului trecut afaceri de aproape cinci ori mai mari decât cele ale fraţilor Murad.

Cu toate acestea, oficialii producătorului din Topoloveni se arată optimişti în privinţa evoluţiei viitoare a acestui business deşi afacerile MGC International Investments se află în declin de trei ani. Reprezentanţii companiei spun că unul dintre motivele din spatele acestei evoluţii este creşterea competiţiei de pe această piaţă.

"Ne propunem să creştem cifra de afaceri prin extinderea gamelor de produse, acesta fiind şi motivul care a dus la mo­der­nizarea complexului şi la diversificarea liniilor de pro­ducţie. În momentul de faţă de concentrăm pe promo­va­rea noii game (…)", a adăugat Nicolae Păuna, fără să facă preci­zări în legătură cu cifra de afaceri estimată pentru acest an.

Unitatea de producţie din Topoloveni a fost preluată de fraţii Murad în urmă cu zece ani într-o tranzacţie evaluată la 500.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO