Adrian Mihai, unul dintre acţionarii FAN Courier, cea mai mare companie de curierat cu capital românesc, face circa 19 milioane de euro în acest an din comenzile primite de la magazinele online, adică 30% din cifra de afaceri totală, acesta fiind motorul de creştere a businessului.
„Online-ul ne-a adus anul trecut circa 25% din cifra de afaceri totală, iar prin 2008 contribuia cu un procent mult mai mic, de circa 5-10%. În criză au crescut foarte mult comenzile de la comercianţii online“, a spus pentru ZF Adrian Mihai.
În acest an, FAN Courier estimează afaceri de 275 mil. lei (62,5 mil. euro), în creştere cu 13,7% faţă de 2012, iar bugetul pentru anul viitor este construit tot pe creştere. „Pentru 2014 aşteptăm o cifră de afaceri în creştere cu 10%. Estimăm că online-ul va genera 35% din cifra de afaceri totală.“
Contract cu magazinul online al Carrefour
Compania livrează în medie 65.000 de colete pe zi, însă în perioada cu promoţiile făcute de retailerii online de Black Friday compania a livrat 110.000 colete pe zi. Compania lucrează cu clienţi precum
Carrefour online, pentru care este unic distribuitor, potrivit lui Mihai, dar şi cu eMag, PC Garage şi alte firme.