Companii

Farmec mizează pe creştere de 5% în 2012

Foto Shutterstock

Piaţa produselor cosmetice şi de îngrijire este evaluată de Euromonitor la 700 de milioane de euro în 2010.

Autor: Cristina Roşca

15.02.2012, 00:04 361

Producătorul de cosmetice Farmec Cluj-Napoca esti­mea­ză pentru anul acesta o creştere de 5% a businessului, până la circa 116,5 mil. lei (26,8 mil. euro la cursul actual).

Compania mizează astfel pentru 2012 pe un avans mai mic al vânzărilor comparativ cu ultimii doi ani marcaţi de scăderea consumului.

"Chiar dacă în ultimii doi ani cifra de afaceri a Farmec a crescut cu peste 10%, anul acesta suntem mai ponderaţi în estimări şi am bugetat o creştere doar cu 5%. Considerăm că 2012 va fi un an dificil pentru toată economia românească, indiferent de piaţa pe care acti­văm. Vom continua strategia de lansare de noi game de pro­duse şi avem un plan de in­vestiţii pus la punct, dar ră­mânem precauţi", a adăugat Mircea Turdean, directorul ge­neral al Farmec Cluj-Napoca.

Investiţiile Farmec în 2012 se vor ridica la 600.000 de euro şi vor fi direcţionate, atât către achiziţia de echipamente teh­no­logice noi şi moder­ni­zarea liniilor de producţie, cât şi către amenajarea spaţiilor de birouri, achiziţia de echipa­mente noi de lucru, programe de reabilitate termică a clădirilor.

Tot pentru acest an Farmec va miza şi pe piaţa produselor de curăţenie a bucătăriei, a băii şi a obiectelor sanitare unde compania este prezentă cu brandurile Nufăr şi Triumf.

Anul trecut compania a obţinut afaceri de 110,9 mil. lei (26,2 mil. euro), în creştere cu 15,6% în lei comparativ cu anul anterior. Iniţial compania îşi bugetase un avans de 7%, la jumătate faţă de cel realizat.

"În 2011, eforturile noastre s-au concentrat pe două direcţii - pe de o parte am continuat dezvoltarea brandului Gerovital cu produse noi, iar pe de altă parte am continuat procesul de eficientizare a procesului de producţie", a spus Mircea Turdean. Din totalul cifrei de afaceri din 2011, 10% a provenit din exportul către state precum Japonia, Liban, Spania, Italia sau Ungaria.

Pe piaţa produselor cosmetice şi de îngrijire, evaluată de Euromonitor la 700 mil. euro în 2010, principalii competitori ai Farmec sunt L'Oréal Paris, Beiersdorf, Unilever, Elmi Prodfarm, Johnson&Johnson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO