Companii

Feleacul intra in concurenta cu Wrigley

21.01.2005, 00:00 85

Compania Feleacul din Cluj va comercializa incepand de anul acesta un nou produs, destinat special pentru spatiile de expunere cu vizibilitate maxima din magazine si supermarketuri.
Sub marca Negro, Feleacul va vinde dropsuri cu aroma de eucalipt si mentol, cu ienupar sau cu vitamina C in cutiute de mici dimensiuni. Conducerea firmei considera ca acest "produs de impuls" va dinamiza vanzarile Feleacul.
"Venim in intampinarea cererii de pe o piata dominata de produsele Wrigley", a declarat Andrei Katona, directorul de marketing al firmei, care nu a dorit sa furnizeze informatii legate de efortul financiar ar companiei pentru derularea acestui proiect.
Wrigley a lansat pe piata, la finele anului trecut, dropsurile Solano, iar oficialii companiei au estimat ca in scurt timp, cu acest produs, vor detine o cota de 10-15% din piata bomboanelor.
Produsele Feleacul sunt reprezentate in mai multe grupe: caramelaj (dropsuri, bomboane umplute, caramele, bomboane medicinale ambalate individual sau in vrac), cereale expandate, halva si jeleuri. Anul trecut, compania clujeana a iesit pe piata cu un nou set de caramele.
"Inainte de 1989, produsele vrac detineau ponderea cea mai importanta in afacerea noastra. In tara, existau patru fabrici mari care nu aveau nici o problema de desfacere. Dupa 1990, o data cu invadarea pietei de catre produsele stralucitoare, am fost nevoiti sa adaptam productia de la vrac spre preambalate, si am trecut la o reinnoire a ambalajelor, in prima faza aduse din import", spune Emil Racolta, directorul tehnic al companiei clujene.
Oficialii firmei estimeaza pentru anul trecut o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro, cu 40% mai mare decat in 2003. In 2003 compania a produs 900 de tone de dulciuri, iar pentru anul acesta tinta de vanzari este de 1.500 de tone. Planurile de dezvoltare ale firmei prevad atingerea unei productii de cel putin 1.800 de tone in 2007. Pentru a realiza acest obiectiv, compania deruleaza un program de investitii, dar oficialii firmei nu au precizat valoarea acestora.
Feleacul este o companie cu capital integral romanesc, pachetul majoritar de actiuni fiind detinut de omul de afaceri Octavian Buzoianu. Cea mai cunoscuta marca proprie este Pufarinul, care detine o pondere de 25-30% in cifra de afaceri a companiei.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO