Companii

First Logistics& Distribution, aproape de 40 mil. euro

20.09.2005, 19:10 126

Compania de distributie First Logistics& Distribution (FLD) estimeaza o crestere de 10% a cifrei de afaceri pe 2005 pana la un nivel de 39,6 milioane de euro.

"In anul 2004, am inregistrat o cifra de afaceri de 36 de milioane de euro, cea mai mare pe care am obtinut-o pana acum. Datorita cresterii productivitatii, si nivelul profitului a urmat acelasi trend cu cifra de afaceri, chiar depasindu-l intr-o oarecare masura", a spus Eric Carter, presedintele si director general executiv al companiei First Logistics & Distribution.

Nivelul investitiilor First Logistics & Distribution in 2004 a fost de 200.000 de euro, compania estimand acelasi nivel al investitiilor si pentru 2005. "Suntem o companie de servicii si nu avem nevoie sa alocam sume foarte mari pentru investitii anuale, ci doar pentru inlocuirea partiala a flotei de masini si pentru imbunatatirea tehnologiei existente", a explicat Carter.

"Daca in urma cu zece ani piata romaneasca de distributie era aproape inexistenta, acum orice furnizor poate sa gaseasca un serviciu de distributie adecvat nevoilor sale, fie ca e vorba de distributie nationala, regionala sau locala."

Piata romaneasca de distributie este in acest moment disputata intre companii mari, precum Interbrands Marketing and Distribution, Total Distribution Group, Aquila Part Prod Com, precum si companii medii si mici. In plus, unele dintre companiile multinationale active pe piata romaneasca de bunuri de larg consum au decis sa isi infiinteze propriile sisteme de distributie.

Este cazul Procter & Gamble care si-a infiintat o societate proprie de distributie, ca parte a strategiei sale de eficientizare a a operatiunilor de pe piata romaneasca.

Nestle Romania a decis la randul sau o schimbare a sistemului de distributie al companiei la inceputul anului 2003, prin renuntarea la sistemul bazat pe un singur distribuitor si crearea unei retele de peste 15 distribuitori.

"Intrarea in Uniunea Europeana nu va determina o schimbare majora pe piata romaneasca a companiilor de distributie. Este adevarat ca s-ar putea sa intre in scena si cativa jucatori internationali. Chiar daca Romania va intra sau nu in Uniunea Europeana, regulile joculului pietei romanesti sunt diferite decat cele din ''vechea'' UE si acestia trebuie sa invete aceste reguli pentru a ramane in joc", a explicat Carter.

El considera ca la intrarea pe piata romaneasca majoritatea multinationalelor au apelat la serviciile companiilor de distributie independente deoarece era mai putin riscant si mai usor de penetrat piata.

"Acum, marii comercianti precum Metro, Carrefour, Grupul Rewe, Cora au evoluat, si-au dezvoltat sisteme logistice si de distributie pentru a controla mai bine aprovizionarea magazinelor. Lucru care le permite negocierea unor preturi mai scazute. Pentru o companie multinationala strategia marilor retaileri de a obtine preturi mai mici ar putea cauza mari pierderi si de aceea unele multinationale si-au creat propriul sistem de distributie, pentru a continua sa fie profitabile", explica presedintele First Logistics& Distribution.

Pentru a face fata acestei concurente, companiile de distributie de dimensiuni mai mici au decis sa isi schimbe strategia si sa se orienteze cu precadere catre importurile directe de produse.

Mai mult, unii dintre distribuitori au anuntat ca vor sa se concentreze pe dezvoltarea si distribuirea unor marci proprii de produse de larg consum.

First Logistics&Distribution distribuie pe piata romaneasca marci precum Mars, Snickers, Uncle Ben''s, Pedigree, Whiskas, Chappi, Zewa, Libero, Libresse, Tena, Mynthon si Sportex.

Clientii FLD sunt, potrivit datelor companiei, hypermarketurile si magazinele cash&carry, dar si chioscurile cu vanzari ridicate. "Vanzarile catre hypermarketuri si supermarketuri reprezinta 45% din vanzarile totale ale companiei noastre si acest procent este in crestere. O mare parte a vanzarilor companiei o reprezinta vanzarile de mancare pentru animale, care se distribuie in magazine specializate. Acest procent de 45% poate fi inselator si situatia ar fi cu totul alta daca am tine cont doar de celelalte produse precum: detergenti, tutun, bau-turi sau produse similare", afirma Eric Carter.

Compania First Logistics&Distribution a fost infiintata in anul 1997, sub numele de First Romanian Distribution, in anul 2000 schimban-

du-si denumirea o data cu extinderea obiectului de activitate cu operatiuni de logistica. Potrivit ultimelor informatii disponibile, actionarii FLD sunt in acest moment fondul de investitii Romanian Investment Fund (RIF) si grupul de fondatori canadieni ai companiei.

In prezent, First Logistics& Distribution are 270 de angajati la nivel national si un parc auto format din 120 de vehicule de transport si distributie, plus un numar mai mic de automobile pentru agentii de vanzari.

"In acest moment nu ne gandim la marirea parcului de masini, ci mai degraba la micsorarea acestuia. O data cu evolutia pietei, comenzile sunt din ce in ce mai mari si cred ca numarul vehiculelor de dimensiuni mici vor fi inlocuite cu cele cu capacitate de transport mare sau activitatea de transport va fi externalizata catre alte companii", completeaza Carter.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO