Retailerul de electronice si electrocasnice Flanco anticipeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 100 mil. euro, iar reteaua de magazine va ajunge la 100 de locatii, potrivit directorului general al companiei, Cornel Marian.
"Vanzarile din septembrie-octombrie sunt afectate de noua politica a BNR privind limitarea creditelor de consum. Totusi restrictiile administrative nu cred ca vor afecta nivelul creditelor de consum sau vanzarile pe termen mediu si lung", afirma Marian.
Flanco a investit 4,2 mil. euro intr-un magazin de mare suprafata - Flanco World pe platforma comerciala de la marginea orasului Brasov, valoarea incluzand si pretul constructiei achizitionate de la Mobexpert.
"Cu toate ca exista o concurenta intensa in aceasta locatie, acesta este cel mai potrivit loc pentru a verifica functionalitatea conceptului", explica Marian. Magazinul se intinde pe 3.000 mp si are 64 de angajati. La cateva zeci de metri distanta a fost inaugurat si un magazin Media Galaxy, detinut de compania Altex. "Chiar daca pe piata exista deja o retea de magazine de suprafata mare concurenta, consideram ca mutarea noastra nu este tardiva, deoarece estimam ca piata va atinge in acest an o valoare de un miliard de euro, iar in 3-4 ani se va dubla", spune directorul Flanco.
Flanco a pierdut anul trecut primul loc in topul vanzarilor de electronice si electrocasnice dupa ce vanzarile au ajuns, potrivit datelor Minsterului de Finante, la 96 mil. euro. "Scaderea vanzarilor din 2004 s-a produs deoarece in 2003 am avut un an special, cu o crestere exploziva a vanzarilor", spune Marian. Pana la sfarsitul acestui an retailerul urmeaza sa deschida un alt magazin de mare suprafata in Bucuresti, iar in 2006 si-a propus sa ajunga la 4-5 magazine de acest fel in alte orase mari din tara. Anul viitor, compania va investi 10 - 15 mil. euro in extinderea retelei cu inca 15 magazine.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels