Companii

Ford si Mazda, cele mai mari vanzari de pana acum

11.01.2005, 00:00 19

Dezvoltarea economica, investitiile in infrastructura, cresterea gradului de motorizare si tendinta de dezvoltare a parcului de autovehicule comerciale sunt oportunitatile ce ar putea asigura cresterea pietei auto in urmatorii ani. Integrarea europeana va aduce insa importatorii romani in lupta directa cu cei din vest, apreciaza Viorel Niculescu, directorul general al Romcar, compania care reprezinta pe piata locala marcile Ford si Mazda.
Pana atunci, Romcar a ajuns anul trecut la vanzari de peste 5.200 de automobile, ceea ce reprezinta cea mai buna performanta de la infiintarea companiei in anul 1992.
La o valoare medie de 11.000-12.000 de euro, valoarea masinilor vandute anul trecut ar putea depasi 60 de milioane de euro.
"Evolutia pietei auto in 2004 a continuat trendul ascendent al pietei importatorilor auto si ca un element de surpriza procentul de crestere - circa 36% comparativ cu 2003", explica Viorel Niculescu, directorul general al Romcar.
Cresterea s-a datorat, spune Niculescu, facilitatilor financiare - leasing, credit de consum, dar si aprecierii leului comparativ cu euro si dolar in utima parte a anului trecut.
"Cresterea a reflectat si orientarea accentuata a companiilor pe componenta de siguranta a masinilor si nu in ultimul rand a accesibilitatii pretului multor modele de import. In acelasi timp deficitul cronic al raportului masini la mia de locuitori tinde sa se ajusteze cu media est europeana", adauga Niculescu.
Nu este de mirare astfel ca obiectivul de 3.000 de masini anticipate a fi vandute din marca Ford a fost ulterior marita la 4.000 de masini, iar la finalul anului, dupa ce au fost centralizate toate informatiile, s-a ajuns la mai bine de 4.700 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de peste 30% fata de anul precedent.
In cazul Mazda, cresterea vanzarilor a fost si mai mare, cele 500 de unitati vandute reprezentand o crestere de aproape 80% fata de anul precedent.
Daca in cazul vanzarilor de masini marjele de profit inregistrate sunt in general reduse, nu acelasi lucru se intampla in domeniul activitatilor de vanzare de piese de schimb si service, marjele de profit fiind mult mai ridicate.
"In paralel cu cresterea vanzarilor, Romcar a inregistrat o crestere cu 45% a activitatii de vanzare wholesale a pieselor de schimb si un grad de satisfacere a clientilor de 97% masurat de Ford", mai spune Niculescu.
Volumul de vanzari din 2004 va fi insa depasit in 2005, apreciaza oficialul Romcar.
Lansarea noii generatii Ford Focus, stabilita pentru luna martie va permite marcii americane sa ajunga la 5.500 de unitati vandute in acest an, ceea ce va corespunde, potrivit estimarilor companiei, unei cote de piata de 7,5%, in crestere fata de 7,1% in anul 2004.
In paralel, marca nipona Mazda va ajunge la 750 de unitati in acest an, prin lansarea noului model Mazda5, ceea ce va duce totalul masinilor vandute de Romcar la peste 6.300 de unitati. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO