Companii

Fornetti a vandut 140 de milioane de pateuri pe primele patru luni

16.05.2005, 19:13 38

Compania de patiserie Fornetti Romania va incepe in luna iunie productia in cadrul celei de-a treia fabrici din Timisoara, in urma unei investitii de peste 3,5 milioane de euro, initiata in luna octombrie a anului trecut.

"Noua fabrica va atinge capacitatea maxima in octombrie, cand estimam un varf de productie de 1.700 de tone", a declarat Zoltan Panczel, director general al Fornetti Romania.

El a mai spus ca investitia in noul centru de productie a fost impusa de dublarea vanzarilor realizate de companie. "Ne-am uitat la modul in care merg vanzarile in tara, la dinamica lor si am sesizat potentialul de dezvoltare", a precizat Panczel.

Pe primele patru luni, firma a vandut peste 3.500 de tone de "fornetti" (produse de patiserie), fata de doar 1.900 de tone in aceeasi perioada a anului trecut. La circa patru mini-pateuri/100 de grame, rezulta ca prin reteaua Fornetti au fost vandute 140 de milioane de pateuri pe primele patru luni ale anului.

"Cresterea de aproape 85% inregistrata in primul semestru al acestui an ne confirma estimarile privind realizarea unei cifre de afaceri de 17 milioane de euro", a precizat Panczel.

In 2004, cifra de afaceri a firmei a depasit 10 milioane de euro, fiind de aproape trei ori mai mare decat cea realizata in anul precedent.

Unul dintre cele mai importante obiective ale companiei este de a stabili un acord intre cresterea capacitatilor de productie si deschiderea de noi magazine.

In prezent, Fornetti Romania detine o retea de 325 de magazine in sistem franciza, pentru acest an avand ca obiectiv deschiderea a inca 100 de magazine. "Nu avem ca target orasele mici, pentru ca ele sunt dominate de obiceiuri gastronomice specifice si s-ar obisnui mai greu cu produsele noastre. Ne propunem sa mergem pe rutele de aprovizionare si sa ne dezvoltam in orasele in care avem deja magazine", a mai spus Panczel.

Extinderea retelei nu se realizeaza la intamplare, ci se face in urma unor studii de piata in care factorii sociali si demografici au un rol determinant. Suprafata unui magazin Fornetti este de 10-20 de metri patrati.

Piata Capitalei este cea mai profitabila pentru Fornetti Romania, peste 40% din productia firmei fiind livrata in Bucuresti unde exista o retea de peste 80 de magazine.

Pentru a sustine vanzarile, compania a investit anul trecut 400.000 de euro in constructia unui depozit frigorific si a unei noi filiale, in Bucuresti.

Gama de produse cuprinde 9 sortimente mini (livrate la kilogram) si 2 sortimente la bucata.

Produsele mini sunt cu cascaval, pizza, branza dulce, caise, visine, telemea, mere, nuca si mac, iar 4 dintre acestea (telemea, mere, nuca si mac) sunt produse expres, adica nu necesita dospire, ci sunt coapte imediat dupa dezghetare.

Infiintata in 2001 ca o societate romano- maghiara, firma a pornit ca partener al proprietarului de licenta Fornetti Kft. cu sediul in Ungaria si a devenit master-francizor Fornetti pentru Romania.

In 2002 a inceput fabricarea produselor de patiserie la Timisoara, dupa ce initial avea doar activitati de distributie. Fabrica din Timisoara are aproape 600 de angajati, la care se adauga aproximativ 200 o data cu deschiderea noii fabrici.

Potrivit statisticilor, la noi in tara exista 43 de francize romanesti (Tina R, Just Sons Studio, Smartree, Access Press, Depozitul de Calculatoare) si 128 de francize straine (Fornetti, Kenvelo, Dallmayr Kaffe, Germanos), cea mai extinsa retea de franciza fiind Fornetti, cu 325 de magazine.

Franciza, un sistem foarte popular in Occident, are la baza transferul brandului si al stiintei afacerii de la francizor la un francizat, acesta din urma aducand capitalul, care poate varia intre 15.000 si 100.000 de euro. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO