Companii

Friesland: Am vandut pana in iulie inghetata cat tot anul trecut

Friesland: Am vandut pana in iulie inghetata cat tot anul trecut
24.08.2006, 18:38 19

Compania Friesland Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala a produselor lactate, a inregistrat o crestere de 24% a vanzarilor de inghetata in primele sapte luni din acest an, fata de aceeasi perioada din 2005.
Volumic, brandul Napoca, detinut de companie pe piata de inghetata, a inregistrat o crestere de peste 15% in aceeasi perioada. "Am atins pana in acest moment, volumele vandute in tot anul 2005. A fost o perioada foarte buna pentru noi, in care ne-am consolidat pozitia pe piata de inghetata, sprijiniti si de lansarea a sapte noi produse", a declarat pentru ZF Gerbrant de Boer, director general al Friesland Romania.
De Boer a spus ca anul trecut vanzarile de inghetata au crescut cu 10%, in timp ce anul acesta s-a inregistrat deja o crestere de 15%.
Potrivit unor informatii anterioare, divizia de inghetata a Friesland a avut anul trecut vanzari de 7 milioane de euro. Inghetata a contribuit si la cresterea rezultatelor financiare ale companiei in primul semestru din acest an.
Directorul general al Friesland Romania a precizat ca in prima jumatate din acest an vanzarile companiei au crescut cu 21%, in euro.
"In volum am vandut cu 7% mai mult, principalii factori de crestere fiind brandurile Dots si Milli, insa am avut cresteri constante si pentru brandul Napolact", a mai spus el.
In conditiile in care trendul de crestere din primele sapte luni ale anului se va mentine, producatorul ar putea trece de afaceri de 110 milioane de euro fata de 91 de milioane de euro, anul precedent.
Pentru acest an, reprezentantii companiei estimau o cifra de afaceri de cel putin 100 de milioane de euro, insa in fiecare din ultimii ani rezultatele inregistrate in Romania au depasit estimarile managementului Friesland.
Friesland a investit peste 1,8 mil. euro (suma calculata la rate card) pentru promovarea unei noi game lansate pe segmentul deserturilor, sub brandul Milli.
Produsele lansate de Friesland pe segmentul deserturilor din lapte sunt importate de la fabricile grupului din Slovacia, insa reprezentantii companiei iau in calcul si posibilitatea de a le produce local. Friesland si-a dublat in acest an bugetele de investitii, alocand peste 6 milioane de euro pentru dezvoltarea unor proiecte la fabricile din Baciu (judetul Cluj) si din Mures. De la intrarea pe piata romaneasca, grupul olandez a investit intre 2 si 3 mil. euro anual pentru retehnologizarea fabricilor.
Anul acesta, Friesland s-a mutat intr-un nou centru administrativ, situat langa fabrica din comuna clujeana Baciu, unde grupul olandez a avut un amplu program de investitii.
Compania produce brandurile Milli, Oke, Dots si Completa, marci internationale detinute de grup, alaturi de care filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca. Friesland are peste 1.100 de puncte de colectare de unde prelucreaza in prezent circa 170 de milioane de litri de lapte pe an, in 7 fabrici de productie. Compania are o retea proprie de distributie in majoritatea regiunilor tarii.
Friesland Romania face parte din grupul olandez Friesland Foods, care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 4,4 miliarde de euro si un profit operational de 211 mil. euro, in crestere cu 12% fata de 2004. La nivel local, profitul celor trei companii din cadrul Friesland Romania a fost de circa 5 mil. euro in 2004.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO