Companii

Furla: A venit timpul sa intram si intr-un mall

Furla: A venit timpul sa intram si intr-un mall

Marco Furlanetto a adus in Bucuresti posete care costa intre 110 si 700 de euro

05.10.2008, 20:12 1137

"Romania imparte primul loc cu Ungaria in topul vanzarilor Furla din sud-estul Europei", a spus pentru Ziarul Financiar Marco Furlanetto, directorul diviziei pentru Europa a companiei italiene Furla, aflat la Bucuresti cu ocazia redeschiderii magazinului Furla de pe Calea Victoriei, care a trecut printr-un proces de extindere.

"La inceput am hotarat sa intram intr-o locatie cu vizibilitate stradala, pentru ca oamenii sa ne cunoasca brandul. Acum este timpul sa mergem cu un pas inainte si sa intram si intr-un mall, care, din punct de vedere al businessului, inseamna o oportunitate imensa. Inca nu ne-am hotarat care va fi urmatoarea destinatie, azi (joi, 2 octombrie - n.red.) am facut analiza si apoi vom vorbi despre strategie."
Pentru moment, brandul italian cu o istorie de aproape un secol este prezent pe piata locala prin doua magazine, unul in Bucuresti si unul in Brasov. Franciza Furla a fost adusa in Romania de Adrian Puiu, prin intermediul companiei Puiu si Fiii.
Recent, Adrian Puiu a renuntat la functia de manager al magazinelor si a predat fraiele afacerii sotiei sale Anca. Puiu, fost director de marketing al L'Oreal a preluat functia de director de magazine la Tchibo Romania, care planuieste introducerea pe piata a unui nou concept de retail.
Primul pas in strategia de dezvoltare Furla pe piata romaneasca a fost dublarea suprafetei de vanzare a magazinului de pe Calea Victoriei printr-o investitie de 150.000 de euro. "Daca atunci cand am intrat pe piata aveam 700 de produse, acum am ajuns la 1.400, asta si pentru ca pe parcurs am extins portofoliul", spune Anca Puiu. In prezent magazinul vinde, pe langa genti, pantofi si alte accesorii (curele, portofele, bijuterii, brelocuri), iar incepand de anul trecut a introdus si o mini colectie barbateasca (serviete, genti, genti de voiaj). Pretul gentilor Furla variaza intre 400 (110 euro) si 2.500 de lei (700 de euro), iar in ceea ce priveste pantofii intre 300 (84 de euro) si 1.800 de lei (500 de euro).
Puiu spune ca investitia initiala in deschiderea magazinului (100.000 de euro) a fost recuperata in mai putin de doi ani, cifra de afaceri crescand in fiecare an cu 20-30%.
"In 2009 intentionam sa ajungem la un milion de euro incasari. Costurile au crescut insa de la an la an cu 10%, din cauza costurilor legate de chirie si de personal", declara Anca Puiu.
Despre magazinul din Brasov, care in momentul lansarii a fost considerat un test, Puiu spune ca este inca in faza de teste. "Deocamdata am incheiat jumatate din sezon, l-am deschis in martie, asa ca nu am avut inca un full sezon, urmeaza sa il avem pe acesta din iarna, si de abia atunci putem sa tragem cu adevarat concluzia. Insa pentru moment rezultatele sunt moderate. Brasovul are o piata in care nu se cheltuie foarte mult pe fashion, dar asta s-ar putea sa nu ne afecteze foarte mult pentru ca nu suntem un brand de masa."
In viitor, Anca Puiu spune ca planuieste deschiderea unui nou magazin. "Sunt mai multe variante, insa nu am semnat nimic. Am luat in calcul si noile deschideri, insa nu excludem posibilitatea extinderii intr-un mall deja existent."
Despre bugetul de investitii pentru anul viitor Puiu sustine ca depinde de suprafata magazinului si de stocul de marfa alocat, "dar as putea spune ca o deschidere la anul ne-ar putea costa 150.000-200.000 de euro."
Principalii concurenti ai Furla in Romania sunt Lancel, Mandarina Duck, iar in cazul produselor de entry level Benvenutti sau Musette.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO