CHEP România are în portofoliu circa 400 de clienţi activi în industria de FMCG, printre care se regăsesc atât branduri locale, cât şi cu renume internaţional, precum Aqua Carpatica, Delaco, Alka, Periş, Nestle, Unilever şi P&G.
Gabriel Ivan, country general manager CHEP România & Bulgaria, furnizor de servicii de închiriere a paleţilor, parte a grupului australian Brambles, spune că piaţa din România diferă faţă de alte ţări din regiune, având un raport al comerţului tradiţional mai mare faţă de alte pieţe. În România, comerţul tradiţional reprezintă 30% din totalul pieţei, faţă de 10% în ţări precum Ungaria, Cehia şi Slovacia.
„România păstrează un procent ridicat de traditional trade (TT) de 30%, ceea ce creşte complexitatea servisării faţă de pieţe ca Ungaria, Cehia sau Slovacia, cu aproximativ 10% TT. Un impact important în 2021, în dinamica businessului clienţilor noştri din FMCG, a venit din mutarea preferinţei consumatorilor dinspre magazinele fizice către home delivery. Fenomenul a schimbat atât structura coşului de cumpărături, cât şi dinamica produselor de impuls. Noi am văzut o migrare a volumelor dintr-o parte în alta, dar nu ne-a afectat businessul, pentru că anul trecut nu doar am crescut numărul clienţilor, ci am şi diversificat portofoliul“, spune Gabriel Ivan.