Companii

GfK: Alimentele acopera 40% din bugetul familial

08.02.2009, 15:47 20

Cheltuielile cu alimentele si bauturile continua sa detina, in Romania, o pondere relativ mare, de circa 40% din bugetul familial, ceea ce ar putea determina o scadere a cererii de bunuri de larg consum, in conditii de criza, potrivit companiei de cercetare GfK Romania. "Desi unele pareri vehiculate in piata in ultima vreme estimeaza ca romanii nu vor reduce consumul de bunuri de larg consum, ci vor taia din alte categorii de cheltuieli, nu cred ca este bine sa ne bazam prea mult pe aceasta ipoteza, pentru ca ponderea ocupata de cheltuielile cu mancarea si bautura in bugetul familei din Romania continua sa fie ridicata, de aproximativ 40%", a afirmat, managing director-ul GfK Romania, Andi Dumitrescu. Potrivit GfK Romania, romanii au cumparat bunuri mai scumpe in prima parte a anului trecut, ca urmare a inflatiei, insa la acea data efectele crizei pe piata de bunuri de larg consum nu erau inca simtite pe piata locala. Un comportament asemanator identifica si un studiu realizat de GfK la nivel european in cazul polonezilor si rusilor, care au optat sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe, in conditiile cresterii inflatiei. In schimb, consumatorii din Europa de Vest au redus anul trecut consumul si s-au orientat spre produse mai ieftine, ca urmare a cresterii preturilor, conform studiului GfK despre comportamentul cumparatorilor in timpul crizei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO