Companii

Goodyear a a avut vanzari mai bune decat isi trecuse in buget

08.03.2004, 00:00 28



Producatorul american de anvelope Goodyear a realizat anul trecut o crestere peste asteptari a vanzarilor pe piata romaneasca.



"Cifra de afaceri a Goodyear in Romania a crescut anul trecut cu 27%" a declarat Razvan Bosomoiu, director de marketing la Goodyear Romania. Procentajul este superior estimarilor pe care compania le stabilise la inceputul anului trecut si care vizau o crestere de 20%.



"Am reusit in plus sa crestem si profitabilitatea companiei, rezultatele din 2003 fiind din acest punct de vedere mai bune cu 42% decat in anul precedent" a mai spus Bosomoiu. El nu a dorit sa precizeze volumul exact al acestor indicatori.



Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei, vanzarile Goodyear din Romania erau la nivelul anului 2002 la peste 20 de milioane euro, ceea ce inseamna ca anul trecut s-au apropiat de 23 milioane euro.



Anul 2003 a marcat cresterea interesului grupului american pentru piata locala, dupa ce Goodyear si-a infiintat o filiala in Romania, dedicata importului si distributiei celor cinci marci cu care este prezenta in Romania - Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica si Sava.



"Cresterea de anul trecut s-a datorat in principal segmentului superior al pietei auto. Pe masura ce in ultimii ani s-au vandut pe piata romaneasca tot mai multe masini, in volumul total al vanzarilor a crescut ponderea importurilor, care au pret mai mare decat al masinilor produse pe piata romaneasca. Era normal ca si anvelopele noi cumparate sa urmeze acelasi trend", explica Bosomoiu.



Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), anul trecut s-au vandut pe piata romaneasca peste 135.000 de autovehicule, in crestere cu peste 20% fata de anul precedent.



Dintre acestea, importurile au reprezentat aproape 40%. Pentru comparatie, in urma cu 6-7 ani, importurile de autovehicule noi reprezentau mai putin de 5% din piata romaneasca.



In plus, sustine oficialul Goodyear, vremea din Romania a influentat la randul ei in bine vanzarile de anvelope.



"In Romania iernile sunt din ce in ce mai friguroase. Oricat de bune ar fi masinile, pentru deplina siguranta pe timp de iarna este nevoie de anvelope speciale si tot mai multi romani incep sa constientizeze lucrul acesta. In aceste conditii, anvelopele de iarna au reprezentat segmentul cu cea mai mare crestere in vanzarile Goodyear din Romania" adauga Bosomoiu.



Segmentul premium reprezinta mai putin de un sfert din cele doua milioane de anvelope care se vand anual in Romania, valoare mult mai mica decat cea din Europa de Vest, unde segmentul premium reprezinta mai mult de jumatate. Americanii de la Goodyear detin, potrivit propriilor estimari, o treime din piata romaneasca de anvelope.



Principalul concurent al Goodyear in Romania este producatorul francez Michelin, care din anul 2001 desfasoara si activitatide productie. Michelin a cumparat in acel an doua fabrici detinute de grupul dezvoltat de omul de afaceri Gelu Tofan, Silvania Zalau si Victoria Floresti. Anul trecut, Michelin Romania a realizat o cifra de afaceri de aproape 100 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent.



La fel ca si la nivel european, grupul Continental este un alt concurent al Goodyear in Romania, unde desfasoara activitati de productie la Timisoara. Continental detine aici o fabrica in care a investit peste 120 de milioane de euro. Cea mai mare parte a productiei realizata in Romania este destinata insa exportului. Alti producatori internationali precum grupul Bridgestone sau cel italian Pirelli sunt prezenti pe piata locala prin importatori.



Goodyear, unul dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume, este prezent pe piata romaneasca de peste 15 ani. In anul 1996, compania a inaugurat si un birou de reprezentanta, in care nu s-au desfasurat activitati comerciale, ci numai activitati legate de marketing si promovarea produselor Goodyear. Pasul cel mare a fost facut de grupul american anul trecut, cand Goodyear a infiintat o companie care se ocupa exclusiv de reprezentarea locala a marcilor pe care grupul Goodyear le importa in acest moment - Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica si Sava.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO