Companii

GPV merge cu plicurile contra curentului format de devalorizarea euro

07.10.2005, 19:13 33

Compania GPV Romania, membra a GPV Groupe din Franta, unul dintre principalii producatori europeni de plicuri si furnizor de servicii conexe de gestionare a corespondentei firmelor, anunta pentru acest an o crestere de 15% a exporturilor in contextul in care majoritatea companiilor exportatoare din Romania isi revizuiesc strategiile din cauza pierderilor cauzate de deprecierea euro.

"Am contracarat devalorizarea euro prin cresterea capacitatilor de productie si prin lansarea de noi produse. Cresterea pe primele sase luni ale anului nu a fost semnificativa, insa, in domeniul nostru de activitate, a doua jumatate a anului este mai benefica decat prima", a declarat pentru ZF Transilvania Thierry Blain, directorul general al GPV Groupe pentru Europa Centrala si de Est.

Potrivit acestuia, cele mai noi produse lansate sunt cuburi de hartie si bloc notes-uri, dar si sortimente de plicuri din gamele destinate mai ales clientilor tineri.

Anul trecut, capacitatea de productie a firmei a crescut cu 18%, iar oficialii firmei estimeaza ca pana la finele anului viitor productia va fi cu 30% mai mare ca urmare a unei investitii de peste 450.000 de euro intr-un nou punct de lucru, cu o suprafata de 1.000 de metri patrati.

"Lucrarile la noul spatiu de productie vor demara la inceputul anului viitor, finalizarea lor fiind preconizata tot pentru 2006. Proiectul investitional face parte din strategia GPV Groupe de a transforma compania din Romania in unic reprezentant pentru Europa de Est al grupului", a precizat Thierry Blain.

Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 6,8 milioane de euro, in crestere cu 55% fata de 2004.

GPV Romania produce anual 400 de milioane de plicuri, in timp ce productia totala al grupului ajunge la 12 miliarde de plicuri pe an.

Centrul de productie de la Cluj-Napoca a fost infiintat in 2002, an in care GPV Groupe a decis sa se extinda in tarile din Europa de Est. Pentru constructia centrului clujean, care se intinde pe o suprafata de 6.000 de metri patrati, grupul francez a investit trei milioane de euro.

Planurile de investitii pentru urmatorii doi ani vizeaza dezvoltarea departamentului de mail-service. La Cluj vor fi pastrate coordonatele de productie, iar activitatea de gestionare a corespondentei va apartine exclusiv de agentia din Bucuresti a GPV Romania, unde vor fi achizitionate cele mai noi echipamente din domeniul editarii, informaticii si inserarii mecanice a corespondentei.

"In urmatorii doi ani vom investi in jur de trei milioane de euro pentru dezvoltarea departamentului de mail-service, pentru a putea prelucra baza de date in siguranta totala pentru clienti si pentru a putea insera in prima faza 10 milioane de documente pe luna", a mai declarat Thierry Blain.

In plus, firma si-a propus extinderea ariei de comercializare a produselor printr-o colaborare cu marile retele de retail, precum Metro, Carrefour, Cora si Selgros.

Compania mai detine trei agentii la Bucuresti, Timisoara si Iasi care se ocupa de gestionarea corespondentei.

Grupul francez GPV are filiale si agentii in Marea Britanie, Germania, Belgia, Spania, Italia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Suedia si Elvetia si detine 20 de puncte de productie.

In ultimii ani grupul si-a extins activitatea si in Europa Centrala si de Est prin deschiderea unor noi filiale in Rusia, Serbia si Ucraina. Grupul francez a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de peste 220 mil. euro.

Unul dintre cei mai importanti competiori ai companiei franceze pe piata romaneasca este firma Rom Kuvert, membra a grupului german Mayer Kuvert.

anca.rif@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO