Companii

Grupul italian Pirelli reconfirma investitii de 250 mil. euro in fabricile din Romania

Grupul italian Pirelli reconfirma investitii de 250 mil. euro in fabricile din Romania

Enrico Malerba, directorul general al Pirelli Romania: Nu ne gandim la concedieri in prezent, mai ales ca anul viitor investitiile vor necesita noi angajati, circa 300 de persoane. Bineinteles, este greu de facut estimari la momentul actual. Acum prioritatea este sa facem fata crizei, iar apoi sa ne gandim mai departe.

22.12.2008, 18:37 28

Reconfirmarea planului de investitii pentru Romania vine intr-un moment in care Marco Tronchetti Provera, presedintele grupului, prevede scaderea consumului, situatie in care Pirelli a concediat deja 200 de oameni in Italia, in timp ce la fabrica de anvelope din Slatina productia a fost redusa la o treime in luna decembrie.

"Deocamdata confirmam investitia pentru anul viitor, anuntata in luna octombrie. Uzina de la Slatina este ceva mai protejata fata de alte unitati pentru ca este vorba de o investitie noua, cu un nivel tehnologic mai ridicat si o productivitate mai mare. Trebuie sa conti-nuam insa sa ridicam nivelul productivitatii", a declarat Enrico Malerba, directorul general al Pirelli Romania.
Malerba a adaugat ca la momentul actual Pirelli se confrunta la nivel mondial cu o scadere a comenzilor de 30% pentru segmentul de echipare originala, comenzi ce vin direct de la producatorii de automobile, si o scadere de 15% a comenzilor pentru piata de inlocuire.
Reducerea mai mica din sectorul de inlocuire este datorata comenzilor din partea clientilor care inlocuiesc in aceasta perioada anvelopele pentru sezonul de iarna, ceea ce ridica vanzarile.
"Anul viitor vedem o cerere mai redusa, cel putin pentru primul semestru. Toate studiile arata o accentuare si un varf al crizei la finalul primului semestru, chiar in semestrul doi", a spus Malerba.
Criza financiara mondiala, care a afectat si afacerile producatorului italian, a determinat Pirelli sa reduca productia in unele fabrici sau la final de an sa inchida unele unitati mai devreme.
"Avem stocuri suficiente si a trebuit sa oprim productia. Situatia nu este placuta, dar in fiecare tara unde avem fabrici am pus in practica actiuni diferite, adaptate situatiei. Astfel, pe termen scurt in Romania a trebuit sa oprim productia in decembrie", a spus Malerba.
Pentru ajustarea stocurilor productia a fost redusa la o treime in luna decembrie, dupa ce doua din cele trei linii au fost oprite. In perioada de sistare a productiei cei 1.300 de angajati ai fabricii de anvelope au fost inclusi intr-un program de training in cadrul uzinei, pentru cresterea gradului individual de calificare. Dupa incheierea perioadei de training angajatii au fost trimisi in somaj tehnic timp de o saptamana.
"Pentru ca o luna nu am produs, rezultatul este afectat intr-o proportie de 1/12, iar pentru ca reconfirmam investitiile inseamna ca suntem multumiti de rezultatele obtinute la Slatina", a spus Malerba. El nu a dorit sa declare care sunt pierderile aduse de oprirea productiei.
Producatorul italian a anuntat insa ca perioada de somaj tehnic nu va continua in 2009, iar despre disponibilizari nu se poate discuta in contextul in care proiectul este inca in crestere si va atrage noi investitii anul viitor.
"Nu ne gandim la concedieri in prezent, mai ales ca anul viitor investitiile vor necesita noi angajati, circa 300 de persoane. Bineinteles, este greu de facut estimari la momentul actual. Acum prioritatea este sa facem fata crizei, iar apoi sa ne gandim mai departe", a spus Malerba.
In 2007, Pirelli a inregistrat, potrivit datelor Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de 115 milioane de euro si un profit de 2,2 mil. euro (fata de pierderile de peste 5 mil. euro in 2006), pe fondul maturizarii investitiei de la Slatina si al apropierii productiei de capacitatea reala a uzinei. Pentru 2008 compania a anuntat anterior ca urmareste o productie de aproape 4 milioane de anvelope la Slatina.
Compania are 1.300 de angajati in fabrica de anvelope, 300 de oameni la uzina de cord metalic din Slatina, iar in prezent dezvolta si fabrica de filtre pentru motoare diesel in Gorj. Potrivit lui Malerba, la Gorj a fost demarata deja productia de test, urmand ca in primul semestru din 2009 sa inceapa productia de serie. "Este un segment care nu este afectat in conditiile economice actuale. Investitia va continua la Gorj. Cererea pentru filtre diesel este puternica din partea constructorilor auto europeni, nu exista fluctuatii", a spus Malerba.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO