Retailerul suedez H&M, care a intrat pe piaţa locală la finalul lunii martie, va deschide în luna noiembrie trei magazine, urmând să ajungă astfel la 11 unităţi în România. Până la finalul lunii suedezii urmează să mai inaugureze unităţile din Sun Plaza (19 noiembrie), Lotus Center Oradea (24 noiembrie) şi Maritimo Shopping Center Constanţa (25 noiembrie).
Suedezii au avut în perioada martie-august vânzări de circa 21 de milioane de euro pe piaţa locală cu o reţea de şase magazine, potrivit unui raport financiar al companiei, respectiv încasări zilnice de circa 23.000 de euro pentru fiecare magazin, potrivit calculelor ZF. H&M a deschis primele şase magazine din România în perioada 27 martie - 20 aprilie, următoarele magazine fiind deschise doar la jumătatea lunii septembrie.
În aceste condiţii, cele şase magazine operaţionale în perioada analizată au avut circa 150 de zile de funcţionare fiecare, astfel că valoarea medie a vânzărilor a depăşit 23.000 de euro.
Suedezii au accelerat rapid procesul de expansiune şi au mai deschis două unităţi în proiectele Iulius Mall din Timişoara şi Cluj, iar în noiembrie vor adăuga trei noi magazine. Potrivit calculelor ZF, vânzările H&M ar putea depăşi anul acesta (9 luni de funcţionare) 40 mil. euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels