Companii

Haine si pantofi in rate, noua incercare a retailerilor de a atrage clienti

Haine si pantofi in rate, noua incercare a retailerilor de a atrage clienti

Dupa ce au extins sezonul reducerilor pe toata durata anului, retailerii de textile incearca acum si varianta cumparaturilor in rate, pentru a atrage cat mai multi clienti

26.11.2009, 23:28 1329

In magazinele turcilor de la Waikiki si XSide din centrulcomercial AFI Palace Cotroceni situat in vestul Capitalei,articolele de imbracaminte si accesoriile au afisat pe eticheta sipretul in rate. Cu acelasi mesaj "vindem incaltaminte in rate" este intampinat si clientul care intra in magazinele Pepper, iar IlPasso, care comercializeaza, de asemenea, incaltaminte, a ajuns sadiscute cu Garanti Bank si Credit Europe Bank pentru a putea ofericonsumatorilor posibilitatea achitarii produselor in sase transelunare.

Acest sistem de plata este realizat in colaborare cu bancilecare ofera carduri speciale cum ar fi Card Avantaj, la CreditEurope Bank, sau Bonus Card la Garanti Bank.

Au invatat de la turci

"Sistemul este foarte uzitat in Turcia, iar daca pana acum inRomania se aplica la electrocasnice, acum il folosim si noi lapantofi. In Bucuresti, oamenii sunt mult mai deschisi decat inprovincie, dar asta poate pentru ca multi nu stiu cum functioneaza,nu stiu ca orice comision este suportat de retailer, nu de client",explica Petru Chiriac, unul dintre actionarii Il Passo, companiecare detine noua magazine sub acelasi brand si care a rulat in 2008circa 3,9 mil. euro, potrivit Ministerului de Finante.

Majoritatea celor care apeleaza la acest sistem de plata suntfemeile cu varste cuprinse intre 20 de ani si 40 de ani, multedintre acestea solicitand un card special pentru astfel decumparaturi.

"Este o forma de atragere a clientilor, pentru ca omul poatecheltui de sarbatori 1.500 de lei in plus fata de bugetul propus siii poate inapoia pana in martie, de exemplu. Daca nu am aveaacordul pentru plata in rate, am pierde foarte multi clienti,pentru ca o persoana nu va cumpara de la mine o pereche de cizmedaca la magazinul de vizavi gaseste cizme asemanatoare, dar pe carele poate plati in patru rate", crede Loredana Negulescu, directorulgeneral al magazinelor de incaltaminte Pepper, care au in prezent opromotie de plata in patru rate la Credit Europe Bank.

De sarbatori creste numarul de tranzactii

Sistemul functioneaza de mai multi ani si sa aplicat atat laretailerii IT&C sau magazine de mobila, cat si in saloanele defrumusete sau farmacii, dar anul acesta retailerii de imbracamintesi incaltaminte lau promovat intens, prin afise in magazine, pentrua atrage mai multi clienti, chiar daca bugetul pentru astfel decumparaturi sa redus semnificativ in acest an.

"Circa 3% din vanzari se fac prin acest sistem. Deocamdata ceimai multi cumparatori prefera sa faca plata integral", spune RobertNegulescu, directorul administrativ al retelei Pepper, care admiteinsa ca multi oameni nu sunt informati si cred ca trebuie saplateasca in plus daca apeleaza la rate pentru hainele sau pantofiicumparati.

Numarul tranzactiilor prin sistemul in rate creste mai ales inperioadele de sarbatori, dar pare a fi o alternativa si intrun andificil din punct de vedere economic, cand oamenii sunt mult maiprudenti in asi cheltui banii. "Pentru tineri, acum ca nu au bani,este mai bine. Eu insa nu cumpar in rate pentru ca niciodata nucheltuiesc mai mult de 500 de lei la shopping", spune Maria, unuldintre clientii care analizeaza eticheta unei bluze in magazinulWaikiki.

"Exista posibilitatea alegerii datei de emitere a extrasului decont (7, 20 sau ultima zi a lunii). Din momentul in care se emiteextrasul de cont, clientul are 15 zile la dispozitie sa plateascarata aferenta. Nu se percepe niciun fel de dobanda sau comisionpentru tranzactiile efectuate la comercianti, decat in cazul incare clientii opteaza pentru achitarea unei sume minime, de 5% dinvaloarea ratei, iar restul platesc dupa cele 15 zile", explicareprezentantii Credit Europe Bank, care au peste 330.000 de carduriemise si circa 9.000 de POSuri instalate la comercianti.

Daca barbatii spun ca "a nu avea o suma anume pentruimbracaminte sau incaltaminte" inseamna sa te abtii de lacumparaturi, femeile vad o reala solutie, mai ales daca merg sacumpere imbracaminte si incaltaminte pentru un interviu sau pentruun eveniment special, cand bonul de casa se poate ridica la catevasute de lei sau chiar mii de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO