Companii

Heidi a vandut mai putina ciocolata anul trecut

03.03.2003, 00:00 54

Producatorul de ciocolata Heidi Chocolats Suisse SA a avut anul trecut vanzari de 4,8 milioane dolari, conform Mediafax, adica in scadere cu 4% fata de 2001, cand au fost de cinci milioane de dolari.
In primavara anului trecut, managementul companiei estima pentru Ziarul Financiar ca in 2002 vanzarile vor atinge 6,5 milioane de dolari.
In 2000, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 3,2 milioane USD, cu un profit de 299.831 USD. In 1999, compania inregistra pierderi de aproximativ 72.350 USD, la o cifra de afaceri de 1,4 milioane USD
Heidi este al doilea producator din domeniu care a avut vanzari mai slabe, primul fiind Kraft Foods, proprietarul marcii Poiana. In cazul Kraft, compania explica pierderile din 2002 prin puterea scazuta de cumparare.
Pentru acest an, directorul de marketing Massimo Palumbo al companiei a declarat pentru Mediafax ca estimeaza o crestere de 15%.
"Producem 1.000 de tone de ciocolata anual si intentionam sa investim, in cursul acestui an, in liniile tehnologice. Nu este vorba despre achizitionarea de noi echipamente, ci de imbunatatirea celor deja operationale", a adaugat Palumbo.
Reprezentantul firmei apreciaza ca investitiile se vor ridica la aproximativ 700.000 de franci elvetieni (circa 500.000 de dolari).
Investitiile totale ale firmei, de la inceperea activitatii pe piata romaneasca si pana in prezent, se ridica la aproximativ sapte milioane de dolari, din care mai mult de un milion de dolari au fost cheltuiti in 2001 pentru achizitionarea de utilaje si marirea capacitatii de productie a fabricii din comuna Pantelimon, care se intinde pe o suprafata de 2.500 de metri patrati.
Pe langa aceasta fabrica, firma detine o fabrica de lapte praf in judetul Timis, la Voiteg, cu o capacitate totala de procesare de 75.000 de litri zilnic.
Compania a intrat pe piata locala in 1994, avand un capital integral elvetian. In 1999, jumatate din actiunile companiei au fost cumparate de Laderach Chocolatier Suisse, unul dintre cei mai cunoscuti producatori elvetieni de ciocolata.
In prezent, Heidi produce si distribuie zece sortimente de tablete, doua batoane de ciocolata si trei categorii de praline.
Competitia pe piata ciocolatei este destul de mare, in ultimii doi ani putandu-se observa iesirea la rampa a unor companii locale, care au concurat destul de serios cu multinationalele. Primola este unul din nou-venitii care au cucerit rapid (intr-un an de zile) piata, urmat de Excelent, companie care a castigat foarte mult prin campania de imagine de anul trecut si prin magazinele proprii pe care le-a deschis.
Lor li se adauga mutinationalele care beneficiaza de forta financiara mai mare precum Kraft Foods si Nestle. Toate aceste companii reprezinta impreuna 80% din totalul pietei estimate la 70 milioane de dolari.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO