Companii

Hipermarketurile au incheiat in forta: vanzari de 300 mil. euro in decembrie

Hipermarketurile au incheiat in forta: vanzari de 300 mil. euro in decembrie

Decembrie reprezinta 15% din vanzarile anuale ale retelelor de comert

11.01.2008, 18:41 25

Retelele de comert modern au deschis 18 magazine in ultima luna a anului trecut, prin investitii de circa 90 mil. euro, si au creat peste 1.500 de locuri de munca. In acelasi timp, sarbatorile de iarna le-au adus magazinelor mari (hipermarketuri si cash & carry) cresteri intre 30 si 60% fata de o perioada obisnuita a anului, potrivit datelor furnizate de companii.
Cumulat, vanzarile realizate in decembrie in hipermarketuri sunt estimate de ZF la aproximativ 300 mil. euro, reprezentand in jur de 15% din afacerile pe 2007 ale acestor retele de comert. Ultima luna reprezinta, in fiecare an, sezonul de varf al vanzarilor in comert.
"Luna decembrie din 2007 a reprezentat pentru magazinul Auchan Titan (din Bucuresti) aproape 15% din cifra anuala de vanzari", spune Mariana Dragan, directorul de comunicare al retelei de hipermarketuri Auchan.
In prezent, pe segmentul hipermarketurilor din Romania opereaza cinci retele internationale - Carrefour, Real, Cora, Auchan si Kaufland - dar si grupul Pic din Pitesti. La finele anului trecut, pe piata erau 67 de hipermarketuri operationale, fiecare avand o suprafata de vanzare intre 3.500 si 8.000 de metri patrati.
"Vanzarile totale pentru magazinele deschise de mai mult de un an au crescut cu peste 60% in luna decembrie comparativ cu luna precedenta, ceea ce inseamna ca am atins targetul pe care ni l-am propus", a precizat Tjeerd Jegen, directorul general al retelei Real Hypermarket Romania. Reprezentantii Selgros Cash & Carry spun ca ritmul de crestere din decembrie a fost similar cu cel inregistrat in 2006.
"Perioada sarbatorilor de iarna a insemnat pentru noi o crestere de aproximativ 30% fata de alte perioade ale anului 2007, ceea ce reflecta cu exactitate estimarile noastre anterioare. Cresterea din 2006 a fost similara", spune Pia Krauss, managerul de marketing al retelei Selgros Cash & Carry Romania.
Hipermarketurile si magazinele cash & carry au mizat in special pe produsele traditionale de Craciun si pe bauturi, care au inregistrat in decembrie cresteri ale vanzarilor pana la 300% fata de perioada precedenta.
"In totalul vanzarilor lunii decembrie, ponderea produselor food a fost de 51%, a celor non-food de 49%, iar ponderea produselor electrocasnice, electronice, IT&C si video de 18%", a precizat Andreea Mihai, directorul de marketing al retelei Carrefour Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO