Retelele de comert modern au deschis 18 magazine in ultima luna a anului trecut, prin investitii de circa 90 mil. euro, si au creat peste 1.500 de locuri de munca. In acelasi timp, sarbatorile de iarna le-au adus magazinelor mari (hipermarketuri si cash & carry) cresteri intre 30 si 60% fata de o perioada obisnuita a anului, potrivit datelor furnizate de companii.
Cumulat, vanzarile realizate in decembrie in hipermarketuri sunt estimate de ZF la aproximativ 300 mil. euro, reprezentand in jur de 15% din afacerile pe 2007 ale acestor retele de comert. Ultima luna reprezinta, in fiecare an, sezonul de varf al vanzarilor in comert.
"Luna decembrie din 2007 a reprezentat pentru magazinul Auchan Titan (din Bucuresti) aproape 15% din cifra anuala de vanzari", spune Mariana Dragan, directorul de comunicare al retelei de hipermarketuri Auchan.
In prezent, pe segmentul hipermarketurilor din Romania opereaza cinci retele internationale - Carrefour, Real, Cora, Auchan si Kaufland - dar si grupul Pic din Pitesti. La finele anului trecut, pe piata erau 67 de hipermarketuri operationale, fiecare avand o suprafata de vanzare intre 3.500 si 8.000 de metri patrati.
"Vanzarile totale pentru magazinele deschise de mai mult de un an au crescut cu peste 60% in luna decembrie comparativ cu luna precedenta, ceea ce inseamna ca am atins targetul pe care ni l-am propus", a precizat Tjeerd Jegen, directorul general al retelei Real Hypermarket Romania. Reprezentantii Selgros Cash & Carry spun ca ritmul de crestere din decembrie a fost similar cu cel inregistrat in 2006.
"Perioada sarbatorilor de iarna a insemnat pentru noi o crestere de aproximativ 30% fata de alte perioade ale anului 2007, ceea ce reflecta cu exactitate estimarile noastre anterioare. Cresterea din 2006 a fost similara", spune Pia Krauss, managerul de marketing al retelei Selgros Cash & Carry Romania.
Hipermarketurile si magazinele cash & carry au mizat in special pe produsele traditionale de Craciun si pe bauturi, care au inregistrat in decembrie cresteri ale vanzarilor pana la 300% fata de perioada precedenta.
"In totalul vanzarilor lunii decembrie, ponderea produselor food a fost de 51%, a celor non-food de 49%, iar ponderea produselor electrocasnice, electronice, IT&C si video de 18%", a precizat Andreea Mihai, directorul de marketing al retelei Carrefour Romania.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels