România are 226 de hipermarketuri operate de patru companii străine – Kaufland, Carrefour, Auchan şi Cora – cu vânzări cumulate de peste 25-26 mld. lei anual.
Hipermarketurile, magaÂziÂne mari de chiar peste 10.000 mp, ce au pe rafturi ÅŸi 50.000 de produse alimentare ÅŸi nonalimentare, au traversat un an 2020 contrastant, spun reprezentanÅ£ii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Criza generată de pandemia de COVID-19 a lovit hipermarketurile mai puternic decât alte formate din comerÅ£ul alimentar. IniÅ£ial, aceste magazine au beneficiat de pe urma faptului că au suprafeÅ£e generoase ÅŸi multe produse în ofertă, mai ales în perioada în care consumatorii ÅŸi-au făcut stocuri de bunuri esenÂÅ£iale de teama că ar putea apărea sinÂcope în tranÂsport ÅŸi disÂtriÂbuÅ£ie“, spun ofiÂcialii EuroÂmoÂniÂtor.