Companii

Hochland: afaceri de 27 mil. euro, in crestere cu 22%

Hochland: afaceri de 27 mil. euro, in crestere cu 22%

Sergiu Mititelu, director general al companiei: Piata branzeturilor a crescut de la inceputul anului, la aceasta crestere adaugandu-se lansarile de produse, dar si activitatea de marketing sustinuta de intensificarea actiunilor promotionale.

28.09.2006, 15:34 84

Compania Hochland Romania, cel mai mare producator de branzeturi de pe piata locala, a inregistrat in primele opt luni din acest an o cifra de afaceri de 27,5 mil. euro, in crestere cu 22,5% fata de aceeasi perioada din 2005.
"Piata branzeturilor a crescut de la inceputul anului, la aceasta crestere adaugandu-se lansarile de produse, dar si activitatea de marketing sustinuta de intensificarea actiunilor promotionale", a declarat Sergiu Mititelu, director general al companiei.
El precizeaza ca in 2005 si in 2006 a existat si o stabilitate a preturilor in lei la produsele comercializate de Hochland. "La branza topita nu au mai fost scumpiri de pret din ianuarie 2004", afirma el.
Mititelu a mai spus ca ritmul de crestere al cifrei de afaceri in 2005 fata de 2004, in aceeasi perioada, a fost mai mare, circa 35%, pe fondul entuziasmului generat de scaderea nivelului de impozitare, scadere ce a impulsionat consumul.
"Consider insa ca anul 2005 trebuie privit ca un an exceptional, care nu poate fi extrem de relevant ca referinta", adauga el.
Compania estimeaza in acest an o cifra de afaceri de peste 42 mil. euro, in crestere cu 11% fata de 2005. Anul trecut, Hochland a inregistrat o cifra de afaceri de 37,8 mil. euro, in crestere in euro cu 43% fata de 2004. Profitul companiei s-a dublat anul trecut, pana la 3,8 mil. euro.
Directorul general al Hochland spune ca desi piata romaneasca inregistreaza un ritm mai accelerat de crestere decat cel al statelor Europei de Vest, consumul continua sa fie destul de scazut. In timp ce consumul mediu de branzeturi in UE este de aproximativ 20 de kilograme pe cap de locuitor anual, in Romania este de doar 4 kilograme anual.
Portofoliul companiei include doua branduri, Hochland si Almette, si 40 de repere pe segmentul branzeturilor. Potrivit informatiilor companiei, brandul Hochland are o notorietate de 80% in randul consumatorilor, cota de piata a companiei pe segmentele pe care este prezenta variind intre 30%-80%. Anul acesta, Hochland a intrat pe piata snack-urilor cu branza, iar reprezentantii companiei spun ca imbogatirea portofoliului de produse este un obiectiv principal in strategia de dezvoltare.
Distributia Hochland este realizata de catre compania Whiteland, care asigura acoperire nationala si prezenta in toate retelele de retail, internationale si locale, dupa cum spune Sergiu Mititelu.
Anul acesta, Hochland investeste aproximativ 6 milioane de euro in cele doua fabrici pe care le detine in Romania, la Sighisoara si Sovata. Investitia din acest an reprezinta aproape o treime din sumele alocate pana acum pe piata locala. Doua treimi din aceasta suma vor merge catre proiecte de mediu. Valorea totala a investitiilor de la intrarea pe piata se ridica la 20 mil. euro pana la sfarsitul lui 2005.
Hochland Romania este filiala locala a grupului german cu acelasi nume, cu o cifra de afaceri de aproape 800 de milioane de euro in 2005. Grupul detine zece fabrici in Germania, Polonia, Romania, Rusia, Franta si Spania. In martie anul acesta, grupul a cumparat numarul doi de pe piata de branzeturi din Elvetia.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO